Partnerzy portalu
Sfinks Polska: Skupiamy się na otwarciach (wideo) Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, był panelistą debaty EEC 2021 Rynek franczyzy w Polsce

Sfinks Polska: Skupiamy się na otwarciach (wideo)

Wszystkie siły rzucone są na rozwój franczyzy. Od maja było osiem nowych otwarć, w tym jedno Chłopskie Jadło i siedem Sphinxów. Jak na gastronomię to szybki rozwój, szczególnie w pandemii - mówił podczas EEC 2021 Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 06 października 2021 16:26

Anna Wrona, horecatrends.pl: Jak Sfinks Polska poradził sobie w pandemii?

Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska: Przede wszystkim przetrwaliśmy, co przy 7 miesiącach zamknięcia nie było takie proste. Gastronomia nie miał możliwości pełnej działalności, tylko w dowozie, więc było to znaczne ograniczenie działalności. Przetrwanie uznajemy za sukces.

Pandemia pozwoliła nam rozwinąć parę ciekawych rozwiązań, takich jak marki wirtualne, czyli restauracje, które istnieją tylko na portalach dowozowych, dania, które można zamawiać tylko przez internet, z jednej kuchni. Przykładowo restauracja Sphinx sprzedaje markę Sphinx, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Yolo Chicken.

Który z tych bandów cieszy się największą popularnością w dowozie?

Sphinx, ponieważ jest to najbardziej rozpoznawalna marka. Sphinx zawsze będzie naszą najpopularniejszą marką. Ma bardzo wysoką rozpoznawalność. W drugiej kolejności The Burgers. Segment burgerów okazał się bardzo zbieżny z tym, co robimy w kuchniach. Jest kategorią jak pizza - ile burgerowni się nie otworzy, to każda będzie miała rację bytu. Także nasza marka wirtualna pizzy Da Mamma, podobnie kotlety i pierogi z Chłopskiego Jadła - każda z tych marek miała swój udział w sprzedaży podczas pandemii. 

Czy pandemia zmieniła atrakcyjność lokalizacji pod gastronomię? Które lokalizacje są obecnie najciekawsze dla Waszych potencjalnych franczyzobiorców?

Zdecydowanie widać odpływ w kierunku restauracji miejskich. Centra handlowe oczywiście mają swoją pozycję na rynku i jeszcze długo będą atrakcyjnymi miejscami, natomiast restauracje miejskie mają tę zaletę, że pracują w niedziele niehandlowe, mają ogródki w okresie letnim, które pozwalają zdecydowanie podnosić sprzedaż, zazwyczaj mają też atrakcyjniejsze czynsze. Jest widoczny odpływ naszych franczyzobiorców z galerii handlowych do restauracji miejskich. Ciekawym trendem w centrach handlowych i wśród większych wynajmujących jest otwartość na współfinansowanie inwestycji franczyzobiorcom. Nie skreślajmy galerii.

Jakie macie plany? Co nowego pojawi się w Sfinks Polska?

Skupiamy się na otwarciach. Wszystkie siły rzucone są na rozwój franczyzy. Od maja było osiem nowych otwarć, w tym jedno Chłopskie Jadło i siedem Sphinxów. Jak na gastronomię to szybki rozwój, szczególnie w pandemii. Pokazuje to, że nasi franczyzobiorcy nie dość, że przetrwali lockdown, to jeszcze chcą się rozwijać. Wprowadzamy nowe menu sezonowe. Pracujemy też nad kolejnymi markami wirtualnymi.

Zob. też: Sfinks Polska na EEC: Wszyscy nasi franczyzobiorcy przetrwali pandemię

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.