Partnerzy portalu
Sieć nie-cukierni sadzi drzewa. Fit Cake: Zdrowe jedzenie wiąże się z poszanowaniem natury Fit Cake od dawna angażuje się w proekologiczne przedsięwzięcia. 2 lata temu sieć zupełnie zrezygnowała z plastiku. Fot. Materiały prasowe

Sieć nie-cukierni sadzi drzewa. Fit Cake: Zdrowe jedzenie wiąże się z poszanowaniem natury

Autor: KG/horecatrends Data: 18 października 2022 08:50

Fit Cake - sieć nie-cukierni - sadzi drzewa. Od początku deklarowała się jako zwolenniczka nurtów eco i zero waste, teraz jednak uważa, że innej drogi niż zielona rewolucja nie ma i sama chce dawać przykład.

- Symbolicznie posadziliśmy trochę drzew, tych długowiecznych: dębów, lip i sosen niedaleko Białegostoku, z którego się wywodzimy. Ale postanowiliśmy też działać szerzej współpracując z portalem Posadzimy.pl, skupiającym wokół siebie społeczność zaangażowaną w ekologię. Wspiera on gminy z różnych zakątków Polski, sadząc na ich terenach drzewa w imieniu swoim i partnerów. Fit Cake tej jesieni dołożyło od siebie aż 100 nowych drzew - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel franczyzy Fit Cake.

Fit Cake zrezygnowała z plastiku

Jak wynika z danych przedstawianych przez posadzimy.pl, 100 drzew zapewni tlen dla 67 osób przez cały rok, jednocześnie przez okres ten pochłaniając 600 kg CO2. Stanowią one równowartość około 5800 kg papieru, który powstał ze ściętych drzew.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Posadzimy.pl działa od ponad 3 lat i w tym czasie, wspólnie z partnerami, posadziło już niemal 150 tysięcy nowych drzew, skrupulatnie wybierając miejsca sadzeń.

Fit Cake już dwa lata temu sieć zupełnie zrezygnowała z plastiku, w zamian używając papierowych opakowań.

- Jednak ich produkcja też nie jest obojętna dla środowiska. Mamy więc poczucie długu i chcemy się zrekompensować naturze w takim wymiarze w jakim możemy. Rozpoczynając rewolucję żywieniową na stołach Polaków, wiedzieliśmy, że ma ona szerszy kontekst. Zdrowe jedzenie wiąże się z ekologicznym stylem życia i poszanowaniem natury - mówi Rafał Kościuk.

 

Klienci doceniają firmy zaangażowane społecznie

Jak pokazują badania ponad 50 proc. klientów woli kupić towar w firmie, która jest zaangażowana w ważne społecznie przedsięwzięcia. Fit Cake zapowiada, że nie była to jednorazowa akcja. Firma wywodzi się w Podlasia, nazywanego zielonymi płucami Polski, gdzie dla wielu ludzi las jest symbolem obfitości i miejscem regeneracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz