Partnerzy portalu
Sieci fast-foodowe tną rabaty. Odrabiają straty po pandemii Sieci fast-food zmniejszają rabaty. Chcą odrobić straty po pandemii/fot. shutterstock

Sieci fast-foodowe tną rabaty. Odrabiają straty po pandemii

Sieci fast food, w tym McDonald's i KFC, tną ofertę produktów za 5 dolarów i tańszych. Skupiają się na droższych posiłkach - celem jest zwiększenie sprzedaży i zysków oraz zrekompensowanie rosnących cen żywności.

Autor: wnp.pl Data: 25 czerwca 2021 15:15

Kanapki, napoje gazowane i frytki w zestawie - w cenie poniżej 5 dolarów, od dawna stanowią podstawę oferty sieci fast-food, które w ten sposób zwabiły do siebie klientów polujących na okazje. W ostatnich 18 miesiącach tego typu ofert jest coraz mniej.

Sieci fast-foodowe tną rabaty - odrabiają straty

W czasie pandemii fast-foody zwiększały udział w rynku z powodu zamknięcia tradycyjnych restauracji. Teraz, gdy gospodarki ponownie się otwierają, sieci sprzedają klientom nowe, droższe kanapki i posiłki.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak na razie taktyka wymiany menu działa. W USA sprzedaż w lokalach największych sieci wzrosła o 11,5 proc. w maju w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r. Wyższe są też zyski.

- Zestawy tak naprawdę nie napędzają zysków. Zostały zaprojektowane w celu zwiększenia ruchu - zauważa analityk BTIG Peter Saleh.

KFC w 2020 roku zaprzestało promowania zestawu za 5 dolarów składającego się z dania z kurczaka, a także średniego napoju, ciasteczka z kawałkami czekolady, a czasem herbatnika. Dziś promuje oferty rodzinnych posiłków, które kosztują 30 dolarów.

Więcej czytaj na www.wnp.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.