Partnerzy portalu
Sieci gastronomiczne mogą już posługiwać się przedrostkiem "Mc" w swoich menu fot. unsplash.com

Sieci gastronomiczne mogą już posługiwać się przedrostkiem "Mc" w swoich menu

EUIPO, czyli Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej unieważnił znak dla części z zarejestrowanych dotychczas pod znakiem „Mc” towarów i usług. Sprawę przeciwko McDonald's wytoczyła irlandzka sieć Supermac's (Holdings) Ltd - pisze nowymarketing.pl.

Autor: NowyMarketing.pl Data: 20 sierpnia 2019 10:54

Spór pomiędzy konkurencyjnymi spółkami trwa nie od dziś. Niejednokrotnie stawały one ze sobą w szranki (mowa m.in. o głośnym niedawno wyroku w sprawie znaku towarowego „Big Mac”). Spór między konkurentami nasilił się, kiedy Supermac’s zapragnęło ekspansji poza rynek irlandzki i otworzyło pierwsze lokale w Wielkiej Brytanii oraz kilku innych państwach Unii. A ponieważ, jak wyżej wspomniano, w swojej ofercie irlandzka sieć ma produkty nawiązujące do nazewnictwa produktów McDonald’s, światowy lider próbował zagrozić jej działalności.

W odwecie Supermac’s wytoczyło silne działa i podjęło próbę unieważnienia unijnego znaku „Mc” należącego do McDonald’s. Próba ta zakończyła się częściowym sukcesem. Znak bowiem został unieważniony m.in. dla takich towarów jak ciastka, kawa i napoje, a także dla usług restauracyjnych. EUIPO podtrzymał jednak monopol popularnej sieci na sprzedaż pod tym znakiem nuggetsów oraz różnych rodzajów kanapek.

Wyrok ten oznacza, że na najważniejsze dla nich produkty, czyli kultowe kanapki, oraz ich nazewnictwo, McDonald’s wciąż będzie miał monopol. Co do innych produktów – cóż, będzie musiał pogodzić się z tym, że także i inne sieci mogą bezkarnie posługiwać się przedrostkiem „Mc” w swoich menu.

Więcej na nowymarketing.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.