Partnerzy portalu
Skłodowscy: Burger Façon Bouchère „w stylu rzeźnika” oferuje gastronomii wiele korzyści
Façon Bouchère to doskonałe rozwiązanie dla restauratorów czy właścicieli food trucków, którzy do tej pory samodzielnie przygotowywali burgery. Fot. Skłodowscy

Skłodowscy: Burger Façon Bouchère „w stylu rzeźnika” oferuje gastronomii wiele korzyści

Autor: Katarzyna Gubała Data: 15 grudnia 2022 08:00

- Myślimy o wyzwaniach, przed jakimi staje obecnie gastronomia i uważamy, że oferowany przez nas produkt wychodzi im naprzeciw. Dzięki technologii IQF i sposobowi formowania możemy oferować produkty najwyższej jakości, premium, kraftowe, ale jednocześnie takie, którymi można „zarządzać” jak produktem wystandaryzowanym, masowym - mówi Bartosz Ponikło, szef marketingu Skłodowscy, wielopokoleniowej firmy, w której wołowina jest pasją.

Horecatrends: Skłodowscy to marka świetnie znana na rynku francuskim, choć teraz chcecie także podbić Polskę, polską gastronomię i branżę HoReCa. Co Skłodowscy mają do zaoferowania restauracjom, bistro i innym lokalom gastronomicznym?

Bartosz Ponikło, szef marketingu firmy Skłodowscy: Chcemy zaistnieć na rynku polskiej gastronomii z naszymi produktami, którymi w głównej mierze są 100% burgery wołowe premium. To, co jest szczególnego w naszej ofercie dla gastronomii to m.in. burger Façon Bouchère, a więc w dosłownym tłumaczeniu z języka francuskiego: burger „w stylu rzeźnika”. Jest to produkt formowany w sposób niskociśnieniowy, dzięki czemu zachowuje bardzo ciekawą strukturę mięsa grubo zmielonego. Przez to daje wrażenie produktu kraftowego - takiego, który zrobiony został manualnie przez kucharza. Produkt ten oferuje wiele korzyści gastronomii, m.in. to, że dostaje ona wystandaryzowany produkt: stały wagowo, porcjowany, mrożony w technologii IQF, a więc mrożony indywidualnie, głęboko i szokowo. 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też Skłodowscy: Czas odczarować mrożenie. Przy technologii IQF mięso zachowuje strukturę i soczystość

Do tego produkt ten jest policzalny, a dzięki temu „łatwy w obsłudze” i dający możliwości optymalizacji na poziomie kuchni i stanów magazynowych. Co więcej, burger Façon Bouchère daje możliwość zaoferowania w karcie lokalu produktu najwyższej jakości: kraftowego burgera, prosto z burgerowni premium czy food trucka. A więc mamy tu do czynienia z korzyścią związaną z premiumizacją menu: możliwość oferowania kraftowego burgera w masowej gastronomii.

Horecatrends: To ciekawy kierunek, bo gość poszukuje czegoś innego, a restauracje są obecnie w takiej sytuacji, że chcą czymś przyciągnąć gości. Proszę powiedzieć coś więcej o technologii IQF. To są produkty mrożone, ale nie jest to mrożenie, o jakim popularnie myślimy. Jak odczarować hasło „mrożony” i czy burgery Skłodowcy wymagają rozmrożenia?

Mrożenie jest w Polsce obarczone wieloma stereotypami związanymi z tym, że mięso mrożone jest nie do końca świeże. My się z tym kompletnie nie zgadzamy – uważamy wręcz odwrotnie. Mięso mrożone w technologii IQF (Individual Quick Freezing) jest świeższe niż mięso, które jest chłodzone i które spędza w dystrybucji czasami nawet kilkanaście dni. Technologia IQF jest dobrze znana w przemyśle spożywczym - zwłaszcza przy mięsie, gdzie ma szczególne znaczenie i daje wiele korzyści. Mrożenie to jest szokowe, czyli mięso jest szybko wprowadzane w bardzo niskie temperatury. Dzięki takiemu tempu mrożenia struktura komórkowa mięsa się nie zmienia, a jego tekstura pozostaje taka sama, co przynosi odczuwalne korzyści sensoryczne. Nie tylko one się jednak tu liczą.

Przy tym typie mrożenia pojawiają się także korzyści ekonomiczne związane z food costem. Wiadomo, że obecnie dużym wyzwaniem dla całego sektora HoReCa jest zarządzanie stroną kosztową, a to rozwiązanie jest idealne także dla gastronomii. Pozwala bowiem nie marnować żywności, zwłaszcza tej relatywnie drogiej, w tym dość drogiego mięsa jakim jest wołowina. Burgery Skłodowscy można przetrzymywać dłużej w zamrażarce i używać ich tylko tylu, ile się w danym momencie chce czy potrzebuje. Oto największa zaleta indywidualnego mrożenia i porcjowania.

Horecatrends: Ten aspekt less waste czy nawet zero waste jest bardzo ciekawy, bo to jednak mięso, czyli produkt wrażliwy. Warunki w kuchniach w gastronomii są różne, z przeszkoleniem pracowników też jest problem, a tu mamy produkt, w którym ułatwiono korzystanie z niego.

Zgadza się. Bardzo ważna jest kwestia przygotowania i serwowania tego produktu. W przypadku burgerów Skłodowscy nie potrzeba wykwalifikowanego personelu. Przygotowanie prostego dania na bazie naszych burgerów jest naprawdę proste i szybkie, a finalnie daje duży efekt. To idealne rozwiązanie na obecne czasy dla gastronomii.

Horecatrends: Burgery Façon Bouchère wyglądają inaczej, faktycznie jak spod ręki rzeźnika. Czy wymaga to dodatkowej edukacji dla gości, że jest to burger rzemieślniczy?

Sposób pozycjonowania tego produktu w karcie pozostawiamy restauratorom, ale sugerujemy, żeby umieszczać go w segmencie premium. Choćby po to, żeby premiumizować kartę, czyli dodawać jej wartości. Myślimy o bardzo realistycznych, pragmatycznych wyzwaniach, przed jakimi staje obecnie gastronomia i uważamy, że oferowany przez nas produkt wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom. Daje możliwość optymalizowania działalności m.in. przez zastosowanie technologii IQF i sposób formowania. Dzięki temu możemy oferować produkty najwyższej jakości, premium, kraftowe, ale jednocześnie takie, którymi można „zarządzać” jak produktem wystandaryzowanym, masowym.

Burgery Façon Bouchère.

Horecatrends: A że wszyscy kochamy burgery, to burgery Façon Bouchère będą dla nas czymś nowym, ciekawym.

To prawda. Produkty Façon Bouchère to doskonałe rozwiązanie dla restauratorów czy właścicieli food trucków, którzy do tej pory samodzielnie przygotowywali burgery, co było ich sposobem na pozycjonowanie się na miejsca z półki premium i skuteczne konkurowanie z innymi biznesami o podobnym profilu. Jeżeli jednak teraz potrzebują zrewidować swój model biznesowy, wychodzimy im naprzeciw, proponując produkt, który pozwoli im zachować wysoką jakość i kraftowy charakter ich miejsc przy znacznie niższych wydatkach w obszarze food cost.

Dziękujemy za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz