Stacje paliw, dzięki ofercie gastronomiczno-kawiarnianej przestały być już tylko punktem tankowania samochodu i zakupu hot-doga, a w coraz większym stopniu konkurują z dyskontami i osiedlowymi sklepami.
Należące do bp stacje paliw mają przekształcić się w centra kompleksowej obsługi kierowców, gdzie będzie można załatwić wiele spraw w jednym miejscu - zapewnia Bogdan Kucharski, prezes zarządu bp w Polsce.
Obecnie bp zarządza siecią blisko 600 stacji benzynowych na terenie Polski. Pod koniec 2020 roku koncern nawiązał współpracę z siecią handlową Auchan. Na stacjach paliw bp pojawia się nowa marka sklepów pod nazwą Easy Auchan, otwartych 24/7. W ich ofercie – porównywalnej z asortymentem sklepów osiedlowych, a nawet części dyskontów – jest ok. 2 tys. produktów w cenach marketowych. Można też odebrać w nich zakupy z Auchan zamówione w opcji Click & Collect czy skorzystać z opcji home delivery.
– Dzisiaj stacje paliwowe to wielofunkcyjne obiekty, gdzie można nie tylko zatankować paliwa, ale i skorzystać z oferty sklepowej i gastronomicznej, myjni i wszystkich innych usług - dodaje Bogdan Kucharski.
Obecnie sklepy przystacyjne nie oferują już tylko produktów związanych z motoryzacją, powoli stają się miejscem, w którym można zaspokoić większość potrzeb zakupowo-usługowych. Firma bp 15 lat temu weszła jako pierwsza na rynek z gastronomiczno-kawiarnianym brandem Wild Bean Café, który oferuje restauracyjne menu i kawę oraz ciepłe przekąski na wynos. Obecnie sieć kawiarni Wild Bean Cafe ma najwięcej punktów w Polsce.
Docelowo należące do bp stacje paliw mają przekształcić się w miejsce kompleksowej obsługi kierowców. Już teraz klienci mogą skorzystać np. z myjni oferującej płatności bezgotówkowe, czy odebrać dietę pudełkową Body Chief.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.