Partnerzy portalu
Starbucks, McDonald's, KFC najcenniejszymi marki restauracji Brand Finance Restaurants 25 2021 - Starbucks, McDonald's i KFC na czele

Starbucks, McDonald's, KFC najcenniejszymi marki restauracji

COVID-19 miał poważny wpływ na branżę restauracyjną na całym świecie - ponad połowa marek w tegorocznym rankingu Brand Finance Restaurants 25 2021 odnotowała spadek wartości, a łączna wartość 25 najbardziej wartościowych marek restauracyjnych na świecie spadła ze 162,1 mld USD w 2020 r. do 153,9 mld USD w 2021 r.

Autor: PP, www.horecatrends.pl Data: 16 marca 2021 12:05

Wiele rządów zareagowało na wybuch pandemii, zamykając lub poważnie ograniczając działalność branży restauracyjnej, co oznacza, że ​​wiele marek musiało przejść całkowitą zmianę praktyk operacyjnych, ponownie koncentrując się na usługach drive-thru, mobilnych zamówieniach i dostawach.

Sektor restauracyjny wykazał niezwykłą zdolność adaptacji w obliczu nieprzewidzianych i trudnych okoliczności wywołanych przez COVID-19. Wysiłki mające na celu skupienie się na jedzeniu w domu i inwestycje w obecność cyfrową uratowały wiele największych marek przed znacznie bardziej tragicznymi konsekwencjami. Tempo dystrybucji szczepionek - szczególnie w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii - oznacza, że ​​sektor restauracyjny ma jeszcze nadzieję, że wielu klientów chętnie powróci do spotkań towarzyskich i wspólnych posiłków.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Starbucks liderem

Starbucks zachował tytuł najbardziej wartościowej marki restauracji piąty rok z rzędu, mimo spadku wartości do 38,4 mld dol. Sieć - która ma ponad 30 000 sklepów na całym świecie, z których około połowa znajduje się w USA - wykorzystała pandemię, aby jeszcze bardziej odróżnić się od konkurencji i skupiła się na szybkości i wygodzie obsługi. Obejmuje to przyspieszenie budowy sklepów typu „drive-thru”, ponowne skupienie się na programie lojalnościowym oraz dalszą integrację technologii cyfrowych w całej firmie.

Amerykańskie marki najcenniejsze

Amerykańskie sieci fast food zdominowały ranking Brand Finance Restaurants 25 2021, zajmując pierwsze osiem miejsc i 20 z łącznej liczby 25. W sumie amerykańskie marki stanowią 92% całkowitej wartości marek w rankingu.

Ta dominacja potwierdza status USA jako światowego lidera w branży fast-food. Jest to godne uwagi w czasie, gdy marketing i regulacje związane ze zdrowiem są coraz częściej dyskutowane i podejmowane, szczególnie w Europie Zachodniej. Utrzymująca się dominacja tych marek świadczy o odporności i ciągłej atrakcyjności tanich, dobrze znanych i często niezdrowych marek żywności.

Poza skalą i wpływem amerykańskich marek restauracyjnych, reakcja rządów stanowych w USA była znacznie mniej dotkliwa niż w większości innych krajów, z ograniczeniami głównie zakazującymi spożywania posiłków w pomieszczeniach, a nie całkowicie w restauracjach, co oznacza, że ​​marki te mogą chronić się od skutków pandemii z większym powodzeniem.

Jack in the Box na fali

Najszybciej rozwijającą się marką w rankingu jest Jack in the Box , po imponujący wzrost wartości marki 84% do 1,7 mld USD, jednocześnie skacząc 7 punktów do 16. miesjca. Marka kalifornijska wyróżniała się skutecznymi kampaniami marketingowymi w mediach społecznościowych podczas całej pandemii - od zachęcania klientów do pozostania w domu za pomocą tagu #StayInTheBox, po organizowanie wirtualnego balu maturalnego dla uczniów szkół średnich.

Marka nadal oferowała pełne menu i pozostała otwarta 24 godziny w czasie kryzysu i skorzystała ze swoich istniejących wzorców gastronomicznych, w których 90% sprzedaży sprzed pandemii stanowiły dania na wynos.

Papa John's nowicjuszem

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gość

    nie ublizajmy restauracjom nazywajac te go.nozarcie restauracja

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.