Partnerzy portalu
Stołeczni restauratorzy chcą zmienić tradycyjny wizerunek sommeliera w Polsce fot. materiały prasowe

Stołeczni restauratorzy chcą zmienić tradycyjny wizerunek sommeliera w Polsce

Warto przełamać i zmienić tradycyjny wizerunek sommeliera w Polsce - uważają restauratorzy, którzy brali udział w biznes mikser lunchu zorganizowanym w Warszawie przez Stowarzyszenie Sommelierów Polskich.

Autor: Horecatrends.pl Data: 02 lipca 2019 15:15

Na spotkanie przyszli zarówno właściciele popularnych warszawskich restauracji, miejsc typu fine dining, jak i osoby prowadzące formaty pop. Wszyscy przyznawali, że sommelier – lub w przypadku miejsc bardziej popowych „beverage manager” - to funkcja potrzebna i doceniana przez właścicieli i samych gości. Problem w tym, że sommelier kojarzony jest w Polsce jako ten, który potrafi odstraszać: jest sztywny, mówi trudnym językiem, używa niezrozumiałych dla gości pojęć,  a nawet – o zgrozo! – sugeruje lub udowadnia klientowi jego niewiedzę. To, czego restauratorzy najbardziej oczekują od sommelierów, to większy luz, umiejętność szacowania potencjału klienta i dobre umiejętności sprzedażowe.

Oprócz tego do różnych formatów restauracji potrzebne są pasujące do nich osoby, potrafiące jak najlepiej nawiązać kontakt z gośćmi w określonym stylu. Zdaniem restauratorów Stowarzyszenie mogłoby pełnić na rynku rolę doradcy rekomendującego spośród swojego grona osoby odpowiednie do poszczególnych rodzajów restauracji. Według nich potrzeba także edukowania pracowników restauracji nie w kwestii wiedzy o winie, ale w aspekcie sprzedaży napojów i alkoholi. Pomysłem na działania doraźne, w sytuacjach, kiedy potrzeba konsultacji przy tworzeniu karty czy zakupu win jest „pogotowie sommelierskie”, które w przypadku SSP gwarantuje duży wybór specjalistów i wysoką jakość usługi.

Stowarzyszenie Sommelierów Polskich zaprasza do dyskusji, współpracy i bezpośrednich kontaktów wszystkich, którzy chcą rozwijać i świadomie kształtować ofertę wina i opowieści o winie w swoich restauracjach. Zorganizowany w czerwcu w Hotelu Warszawa biznes mikser to pierwsze z serii branżowych spotkań, służących wymianie zdań i pomysłów dotyczących pozycji i perspektyw sommelierów w branży gastronomicznej. Partnerem spotkań jest Perlage – polecana przez sommelierów najlepsza woda dla gastronomii i strategiczny partner SSP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.