Partner portalu
Street Food Park: Stawiamy na sprawdzonych dostawców i wysokiej jakości składniki

Street Food Park: Stawiamy na sprawdzonych dostawców i wysokiej jakości składniki

Street Food Park w Sosnowcu znany jest przede wszystkim z firmowej szarpanej wieprzowiny długo pieczonej w opalanym drewnem piecu oraz chlebków pita własnoręcznie wypiekanych przez seniora rodziny Jóźwiaków. Miejsce wyróżnia się na mapie miasta przede wszystkim dopracowanym menu opartym na najlepszych składnikach i niezobowiązującym rodzinnym charakterem.

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Transgourmet Polska Data: 02 września 2020 14:23

Street Food Park cieszy się dużą popularnością zarówno wśród mieszkańców Sosnowca, jak i innych okolicznych miast. Skąd pomysł na taki biznes i czy mieliście wcześniej doświadczenie w branży gastronomicznej?

Paweł Jóźwiak: Całe dorosłe życie jestem związany z gastronomią. Pracowałem na różnych stanowiskach:  od kelnera i barmana, aż po menadżera, także doskonale zdaje sobie sprawę, jak bardzo wymagająca jest to branża. W miejscu, w  którym jest Street Food Park, wcześniej prowadziliśmy bar, ale postanowiliśmy zmienić profil. Jeśli chodzi o nasz pomysł na biznes, to miałem wrażenie, że w Sosnowcu restauracje powielają ten sam schemat – w menu królują schabowe, rolady śląskie, kebaby czy pizze. Szukaliśmy inspiracji podczas zagranicznych podróży, ponieważ chcieliśmy stworzyć coś zupełnie nowego. Wymyśliliśmy, że będziemy serwować pulled pork, czyli szarpaną długo pieczoną wieprzowinę, bo czegoś takiego wówczas nie było w Sosnowcu. Chcieliśmy osiągnąć smak, który będzie klasyczny i jednocześnie nie do podrobienia, dlatego zdecydowaliśmy, że mięso będzie przyrządzane w piecu opalanym drzewem. Kolejno musieliśmy wymyślić koncepcję podania. I tutaj znów nie chcieliśmy pójść drogą na skróty. Postawiliśmy na pulled pork w picie, którą również samodzielnie wypiekamy. Cały ten koncept okazał się strzałem w dziesiątkę, czego dowodem są liczni goście, którzy przyjeżdżają z daleka tylko po to, by spróbować naszej kuchni.

Jak ważna jest dla Was jakość produktów w procesie przygotowywania potraw?

PJ: Stawiamy tylko na sprawdzonych dostawców i wysokiej jakości składniki, bo to one są gwarantem niepowtarzalnego i dobrego smaku naszych potraw. Od ponad dwóch lat współpracujemy z Selgros Cash & Carry, który oferuje gamę różnorodnych produktów. Przez ten czas wypracowaliśmy sobie partnerską relację i doceniamy indywidualne podejście marki do naszego biznesu. Mamy pewność i poczucie bezpieczeństwa, że jeżeli któregoś produktu nam zabraknie, to na pewno będzie dostępny w hali Selgros. Oprócz tego sezonowe warzywa oraz owoce, jakie oferuje marka, są inspiracją do tworzenia nowych potraw – na przykład sałatki z bobem, która w czerwcu i lipcu królowała w menu.

Osiągnięcie w pełni oczekiwanego smaku, kompozycji i wyglądu potraw zazwyczaj jest długofalowym procesem, który odbywa się na zasadzie metody prób i błędów. Czy w Waszym przypadku było podobnie?

PJ: Te trzy lata to czas wielokrotnego powtarzania przepisów, dopracowywania receptur oraz licznych eksperymentów – wszystko po to, by osiągnąć idealny smak naszych potraw i stworzyć menu, które sprosta oczekiwaniom gości. Przy produkcji firmowej szarpanej wieprzowiny wykorzystywaliśmy różne kawałki  mięsa, m.in.: szynkę, karkówkę oraz golonkę. Próby pokazały, że najlepiej sprawdza się łopatka wieprzowa, która pozostaje soczysta i krucha zarazem. Oprócz tego musieliśmy się nauczyć obsługi naszego pieca, który nie ma guzików, a w każdym miejscu jest inna temperatura zmieniająca się z minuty na minutę. Łączy się z  tym historia z  dnia otwarcia, kiedy spaliliśmy łopatkę wieprzową duszoną całą noc w piecu. Zanim nauczyliśmy się w pełni obsługiwać piec, minęły dwa tygodnie. Obecnie, po trzech latach doszliśmy już do takiej perfekcji, że temperaturę panującą wewnątrz pieca potrafimy określić „na oko”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.