Partnerzy portalu
Subway podnosi standardy dobrostanowe dla kurczaków Subway podnosi standardy dobrostanowe dla kurczaków hodowanych na mięso/fot. shutterstock

Subway podnosi standardy dobrostanowe dla kurczaków

Fundacja Alberta Schweitzera wraz z innymi organizacjami prozwierzęcymi przekonała sieć Subway do podniesienia standardów w hodowli brojlerów.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 16 sierpnia 2021 10:20

W wyniku kampanii prowadzonej przez Fundację Alberta Schweitzera we współpracy z 21 organizacjami działającymi na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt oraz rozmów z fundacją Compassion in World Farming, sieć restauracji szybkiej obsługi Subway, zobowiązała się do podniesienia standardów dobrostanowych kurczaków hodowanych na mięso. Ten franczyzowy gigant serwujący kanapki w ponad 42 tysiącach restauracji na całym świecie, zobowiązuje się do 2026 roku wdrożyć kryteria Europejskiej inicjatywy dla kurczaków. Decyzja ta przyczyni się do rozwiązania najpoważniejszych problemów związanych z przemysłową hodowlą tych zwierząt.

Subway podnosi standardy dobrostanowe dla kurczaków hodowanych na mięso

- Cieszymy się, że sieć Subway zdecydowała się zająć największymi problemami hodowli kurczaków również w Europie. Minimalne standardy ustawowe nie chronią zwierząt przed ogromnym cierpieniem. Politycy nie widzą jednak potrzeby podejmowania działań, które by tę sytuację zmieniły. Dlatego będziemy nadal domagać się od firm odpowiedzialności – oczywiście najpierw w oparciu o konstruktywne rozmowy, ale w razie potrzeby także za pomocą kampanii – mówi Karolina Kunda-Kuwieckij, koordynatorka kampanii w Fundacji Alberta Schweitzera.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Od grudnia 2019 roku organizacje prozwierzęce działające w ramach koalicji Open Wing Alliance, wywierały publiczną presję na sieć Subway i udowodniły, że mają moc sprawczą . Ponad ćwierć miliona osób podpisało petycję dedykowaną kampanii. Poprzez akcje organizowane przed lokalami Subway w całej Europie oraz liczne protesty online, koalicja zwracała uwagę na cierpienie brojlerów -  kurczaków hodowanych na mięso. Organizacje wzywały sieć Subway do wydania publicznego oświadczenia w kwestii poprawy dobrostanu zwierząt i dołączenia do Europejskiej inicjatywy dla kurczaków. Jeszcze w 2017 roku firma obiecała spełnienie analogicznych wymogów w USA i Kanadzie . W Europie jednak Subway nie podjął zobowiązania - aż do teraz.

Rezygnacja z ras szybkorosnących i więcej przestrzeni dla kurczaków 

Europejska inicjatywa dla kurczaków została zainicjowana przez Fundację Alberta Schweitzera oraz 29 innych organizacji prozwierzęcych w celu rozwiązania największych problemów związanych z hodowlą kurczaków. Zwierzęta te często cierpią z powodu zbyt szybkiego przyrostu masy ciała, są trzymane na przepełnionych fermach, nie mają możliwości swobodnego ruchu, a także są często brutalnie i w niewłaściwy sposób ogłuszane przed ubojem.

Kryteria europejskiej inicjatywy dla kurczaków zakładają wdrożenie zmian takich jak hodowla raz o wyższych standardach dobrostanowych, zmniejszenie zagęszczenia zwierząt,, zapewnienie możliwości aktywności fizycznej i odosobnienia oraz dostęp do światła dziennego. W przypadku ogłuszania przed ubojem zakazują wieszania zwierząt głową do dołu, które powoduje u nich ogromny stres i często prowadzi do złamań kości, a nierzadko także sprawia, że zwierzę nie zostaje w ogóle ogłuszone. 

Do inicjatywy dołączyło ponad 450 firm z USA i Europy. Należą do nich m.in. Nestlé i Unilever, duże firmy cateringowe, takie jak Sodexo, sieci restauracji szybkiej obsługi, takie jak KFC czy Pizza Hut, a teraz także Subway. Firmy te wdrożą kryteria zobowiązania we wszystkich swoich łańcuchach dostaw do 2026 roku i zgadzają się na weryfikację podejmowanych działań przez niezależne kontrole.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.