Partnerzy portalu
Subway podsumowuje 2019 rok i ogłasza kolejne zmiany fot. materiały prasowe

Subway podsumowuje 2019 rok i ogłasza kolejne zmiany

Subway w Polsce zakończył ubiegły rok z 30 nowymi restauracjami. Pod szyldem globalnej marki działa już 149 lokali, które kilka miesięcy temu zaprezentowały gościom zupełnie nowe menu.

Autor: horecatrends.pl Data: 06 lutego 2020 09:34

Tylko w ubiegłym roku w Polsce pojawiło się 30 nowych lokale Subway, z czego aż 29 otworzyły współpracujące z siecią od kilku lat stacje LOTOS oraz Amic. Rosnąca liczba restauracji to jednak nie jedyny sukces sieci – w górę szybują także wyniki finansowe osiągane przez wybrane restauracje. W 2019 najbardziej dynamicznie rozwijały się lokale w województwach: małopolskim, podkarpackim i lubelskim – w porównaniu do poprzedniego roku, odnotowały wzrost obrotu o 12% oraz wzrost zysku brutto o 21%.

Klienci Subway mogą także odwiedzać nową restaurację zlokalizowaną w Galerii Młociny. Lokal prowadzony jest przez Piotra Bruździaka, franczyzobiorcę, który pod swoimi skrzydłami ma już sześć restauracji. Co więcej, przedsiębiorca pod koniec ubiegłego roku został awansowany na Business Development Agenta w województwie mazowieckim i podlaskim.  

– To kolejny etap w mojej karierze, przypominający mi nieco wcześniejszą przygodę z korporacją. Ścieżka awansu była długa i wymagająca wiele wiary, szczególnie w długoterminowej perspektywie. Bardzo przekonał mnie fakt, że Subway, podobnie jak ja, jako globalna korporacja i rozpoznawalna marka myśli w kategoriach długoterminowych – mówi Piotr Bruździak.

2020 rok będzie dla marki rokiem rozwoju programu CSR. Już wkrótce we wszystkich restauracjach Subway w Polsce (jak i w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej) rozpocznie się akcja „Choose to refuse”, w której marka zachęci gości do niekorzystania z plastikowych pokrywek i słomek wydawanych do zimnych napojów. To jednak nie jedyny krok marki w stronę proekologicznych rozwiązań. Już od 2017 roku Subway szkoli pracowników restauracji, aby rozdawali gościom plastikowe torby tylko na życzenie, dostarcza serwetki wykonane z materiałów z recyklingu oraz miski na sałatki wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Subway poszukuje również źródła papierowych półmisków do sałatek i cateringu, a także bardziej ekologicznych sztućców i pojemników do sosów.

W sierpniu ubiegłego roku marka zaprezentowała nowe menu, w którym pojawiło się ponad 20 nowych składników – to pierwsza tak duża zmiana od momentu pojawienia się Subwaya na polskim rynku. Poza nowościami w ofercie, niektóre pozycje z menu zostały zastąpione nowymi, co wywołało falę komentarzy w mediach społecznościowych.

– W nowym menu zabrakło Falafela, co odbiło się szerokim echem wśród zwolenników bezmięsnej kuchni. Nasza odpowiedź brzmiała – cóż, przepraszamy, ale zamiast niego wprowadziliśmy cztery nowe produkty wegańskie. To był mocny argument – mówi Martin Princ, Country director w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Teraz marka stoi przed kolejnym wielkim krokiem, weryfikując popularność poszczególnych pozycji z menu pod kątem popularności wśród klientów. To pierwszy etap przed kolejną ewolucją oferty, zaplanowaną na wczesną wiosnę. Subway, poza twardymi danymi liczbowymi, skorzysta także z opinii swoich franczyzobiorców. – Na podstawie danych jesteśmy w stanie określić udział poszczególnych sandwiczy w ogólnej sprzedaży, jednak zależy nam na poznaniu zdania naszych franczyzobiorców. Każdy z nich może wypowiedzieć się na temat oferty i zasugerować zmiany oraz nowe produkty, które mogłyby wzbogacić nasze menu – podsumowuje Martin Princ.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.