Sieć oferująca kanapki Subway poinformowała, że jej globalna porównywalna sprzedaż like-for-like była w I kwartale wyższa o 12,1%, a liczba wizyt gości wzrosła, częściowo dzięki renowacji restauracji.
Jak podaje Reuters, Subway chce zwiększyć zyski na poziomie sklepu, ponieważ rozważana jest sprzedaż biznesu. Firma więc chce pokazać potencjalnym nabywcom private equity, że może zarabiać pieniądze.
Subway zamykał lokale w ostatnich latach w związku z wieloma problemami, w tym przestarzałym wystrojem czy nadmierną ekspansją. W 2021 roku sieć rozpoczęła przegląd menu i kampanię marketingową, rozpoczynając plan naprawczy.
W lutym firma poinformowała, że rozważa sprzedaż, która może być warta nawet 10 miliardów dolarów, ponieważ stoi w obliczu konkurencji ze strony rosnących rywali.
W ramach nowej strategii Subway odchodzi od tradycyjnego modelu polegania na franczyzobiorcach, z których każdy posiada tylko jedną lub dwie lokalizacje. Zamiast tego konsoliduje więcej lokalizacji z mniejszą liczbą dużych, dobrze skapitalizowanych franczyzobiorców.
W zeszłym tygodniu ogłosiła umowy z dwoma nowymi operatorami wielooddziałowymi i trzema istniejącymi.
Firma stara się również przyciągnąć więcej klientów do swojej aplikacji oferując promocje wyłącznie cyfrowe. Sieć, która ma blisko 37 000 lokalizacji na całym świecie, planuje również budowę tysięcy nowych lokali na całym świecie.
Nie przegap najważniejszych wiadomości