Partnerzy portalu
Sushi to już polska potrawa narodowa Dawid Uszyński w rozmowie z Jakubem Szymankiem z horecatrends.pl ocenił rynek sushi w Polsce. / fot. unsplash

Sushi to już polska potrawa narodowa

Autor: Jakub Szymanek Data: 17 października 2021 21:15

Sushi w Polsce znalazło swoje miejsce i odbiorców. My próbujmy trochę bardziej przekazać to sushi, ciężko powiedzieć japońskie, ale bardziej zachodnie – powiedział Dawid Uszyński, szef kuchni w stołecznych: Japonce i Japonkach.

Sushi w pandemii obok pizzy było najczęściej zamawianym daniem. Czy możemy zatem stwierdzić, że sushi stało się polską potrawą narodową?

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sushi tak naprawdę już od dawna jest polską potrawą narodową. Wskazuje na to między innymi liczba lokali z sushi w Warszawie. A szczególnie w czasie pandemii sushi było łatwiejsze w przygotowaniu i dostarczeniu.

Japonka miała w pierwszej kolejności być Koreanką i bazować na kuchni koreańskiej. Jak to się stało, że postawiliście ostatecznie na kuchnię japońską?

Na samym początku ten projekt miał być prowadzony przez kogoś innego. Po tym, jak poznaliśmy się z właścicielką, zmieniliśmy zdanie i postanowiliśmy otworzyć japońską restaurację, gdzie czuję się jak ryba w wodzie.

Wspomniałeś o dużej liczbie restauracji z sushi w Warszawie. Jak można wyróżnić się na tym dosyć już nasyconym rynku?

Sushi w Polsce, polskie sushi, znalazło swoją formę i odbiorców. My próbujmy trochę bardziej przekazać to sushi, ciężko powiedzieć japońskie, ale bardziej zachodnie, gdzie jest mniej cukru w ryżu, jest bardziej kwaśne, a ryby są bardziej zróżnicowane, bo w tej chwili jednak wszędzie króluje łosoś. Jednym aspektem jest tuńczyk błękitnopłetwy z farmy w Hiszpanii, który nas wyróżnia. Stawiamy na ciągłe ulepszanie produktu.

Stawiacie także na duży import sake. Skąd taki pomysł?

Tak, oczywiście sushi idzie w parze z sake. Do tej pory sake było kojarzone jako ciepły napój z dziwnego flakonika. A sake to duży rynek i bardzo duża sfera, w której można się rozwijać. Szczególnie premium sake, które głównie pije się na zimno i jest nowym produktem w Polsce. Staramy się je propagować, żeby szło w parze razem z sushi i sashimi w naszej restauracji.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz