Na pewno produktami, które znajdą się wiosną i latem w menu, będą truskawki, maliny, mango i marakuja. Będziemy je łączyć ze smakami orientalnymi. Wszystkie tradycyjne smaki podkręcone trochę egzotyką zbudują nam mega fajną świeżość - powiedział nam Michał Iwaniuk, szef kreatywny sekcji cukierniczej w Belvedere Group.
W tym roku dołączył Pan do Grupy Belvedere. Jak odnajduje się Pan w nowej roli?
Jest to dla mnie nowe wyzwanie po szefowaniu w hotelu czterogwiazdkowym. Cele są takie, że musimy podnieść jakość części słodkiej w naszej grupie i wprowadzić różnego rodzaju nowe rozwiązania, żeby być bardziej konkurencyjnym na rynku.
Jaka trendy cukiernicze będziemy mieć wiosną i latem tego roku?
Jeśli chodzi o wiosnę na słodko, to można powiedzieć, że jak co roku, idziemy w trendy owocowe. Niezmiennie królujące mango – marakuja. Jest to smak naprawdę lubiany przez wszystkich konsumentów. Do tego dużo innych owoców. Jednak sezonowość po okresie zimowym, że tak powiem po takim zimowym przespaniu i przebudzeniu się, jest taka, że wszyscy uderzamy w kierunku smaków wiosna/lato takich jak truskawki, maliny i inne świeże owoce.
A czy mamy takie wiosenno – letnie pozycje, które koniecznie muszą pojawić się w menu?
Na pewno produktami, które znajdą się w menu będą wspomniane: truskawki, maliny, mango i marakuja. Będziemy to łączyć troszkę ze smakami orientalnymi. Wszystkie tradycyjne smaki podkręcone trochę egzotyką, które zbudują nam mega fajną świeżość.
Mówiąc o tworzeniu deserów, chciałbym pójść w kierunku osób, które to robią. Jak wygląda obecnie rynek pracy w sektorze cukierniczym?
Myślę, że łatwiej jest cukiernikom pozyskać nowych uczniów, pracowników niż w innych sektorach gastronomii, bo jednak ta słodsza część jest taka dość mocno artystyczna, więc łatwiej znaleźć nowy narybek. Ale nie ukrywamy, że jest ciężko, bo jednak takie perełki, które naprawdę chcą coś zrobić, jest ciężko wychwycić, ale one są.
Mówiąc o nauczaniu młodych adeptów, jeśli od samego początku dobrze ich zaszczepimy i pokażemy im tę odpowiednią drogę, gdzie się nie sparzą na początku edukacji, to zostaną w zawodzie i będą dalej rozwijać swoje umiejętności.
Jakie są obecnie największe wyzwania branży cukierniczej w Polsce?
Był ciężki okres. Mieliśmy pandemię. Obecnie mamy wysoką inflację i wojnę na Ukrainie, przez co ceny utrzymują się na dość wysokim poziomie. Myślę, że już na tyle się oswoiliśmy z tym i ten rynek zaczyna wychodzić powoli na powierzchnię,, że sobie z tym poradzimy. Fakt, że jest trochę ciężko, ale optymistycznie podchodzę do tematu, bo jednak wychodzimy z domów i chcemy się spotykać po okresie zamknięcia, więc jest światełko w tunelu.
Dziękuję za rozmowę.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.