Partnerzy portalu
Sylwester Cacek: Sfinks jest w bardzo trudnej sytuacji! Sylwester Cacek prezes zarządu Sfinks Polska/fot. PTWP

Sylwester Cacek: Sfinks jest w bardzo trudnej sytuacji!

- Jesienna fala zakażeń i kolejne zamknięcie lokali bardzo skomplikowało sytuację. Nasi franczyzobiorcy skorzystali z rozwiązań tarczy 1.0. i ubiegają się o pomoc w ramach tarczy 2.0. Jako Sfinks, czyli franczyzodawca, złożyliśmy wniosek o dofinansowanie dla przedsiębiorstwa w restrukturyzacji w ramach programu Polityka Nowej Szansy, który prowadzi Agencja Rozwoju Przemysłu. Póki co jeszcze tej pomocy nie otrzymaliśmy, a jednocześnie nie przysługuje nam wsparcie z PFR, bo te narzędzia wykluczają się wzajemnie - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Sylwester Cacek prezes zarządu Sfinks Polska.

Autor: Magdalena Brzózka; www.horecatrends.pl Data: 26 stycznia 2021 16:11

W jakiej kondycji jest sieć i firma Sfinks Polska?

Zamknięcie lokali gastronomicznych spowodowało utratę ponad 80% przychodów, a to drugi lockdown dla gastronomii, który jak dotąd trwa trzy miesiące i nie sposób przewidzieć, kiedy zostanie zniesiony. Sfinks, podobnie jak większość restauracji w Polsce, jest więc w bardzo trudnej sytuacji.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak covid19 wpłynął na jej działalność?

Jeszcze w styczniu i lutym 2020 r. nasza sieć zwiększała przychody o blisko 20% r/r. Korzystny był wynik EBITDA, a oprócz tego mieliśmy 900 chętnych osób do otwarcia restauracji we franczyzie. Wszystkie te trendy pozwalały nam liczyć na udany rok. Pierwszy lockdown bardzo uderzył w gastronomię, w tym w Sfinksa, ale potem od czerwca stopniowo udawało nam się odbudowywać sprzedaż i we wrześniu sytuacja była już całkiem niezła sprzedażowo. Jesienna fala zakażeń i kolejne zamknięcie lokali bardzo skomplikowało sytuację – nasz biznes ponownie utracił podstawowe źródło przychodów, załamał wyniki i spowodował odłożenie w czasie wielu naszych projektów rozwojowych.

Jakie plany na ten rok ma Sfinks Polska?

Mimo trudnych warunków dążymy do ustabilizowania sytuacji korzystając z narzędzi pomocowych dostępnych w przepisach, m.in. Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego. Szukamy też innych źródeł przychodów rozwijając sprzedaż w kanale delivery – wprowadzamy nowe marki wirtualne i rozwijamy sieć wirtualnych restauracji, wychodząc poza zasięg sieci stacjonarnych. Jednocześnie weszliśmy na rynek dań gotowych z marką Sphinx, wprowadzając tę ofertę do Delikatesów Centrum, sieci grupy Eurocash. Są to projekty prorozwojowe i podbudowujące sprzedaż,  ale trzeba mieć świadomość, że nie rekompensują one przychodów z obsługi gości w lokalach.

Czy firma Sfinks Polska otrzymała wsparcie od rządu w zw. z pandemią?

Nasi franczyzobiorcy skorzystali z rozwiązań tarczy 1.0. i ubiegają się o pomoc w ramach tarczy 2.0. Jako Sfinks, czyli franczyzodawca, złożyliśmy wniosek o dofinansowanie dla przedsiębiorstwa w restrukturyzacji w ramach programu Polityka Nowej Szansy, który prowadzi Agencja Rozwoju Przemysłu. Póki co jeszcze tej pomocy nie otrzymaliśmy, a jednocześnie nie przysługuje nam wsparcie z PFR, bo te narzędzia wykluczają się wzajemnie.

 

Sfinks Polska zarządza 133 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji Sphinx (segment casual dining), 48 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining), 3 lokalami działającymi pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco, restauracją WOOK (segment casual dining) i lokalem Lepione & Pieczone (fast casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • 123

    Biedaczysko 😜 i do tego kłamcą!!! 900 nowych franczyzobiorców w 2020, chyba z Księżyca!!!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.