×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Taco Bell. Dlaczego sieci nie udało się rozwinąć skrzydeł w Polsce?
Popularny fast food Taco Bell z kuchnią meksykańską przymierzał się do naszego rynku dwukrotnie. / fot. shutterstock

Taco Bell. Dlaczego sieci nie udało się rozwinąć skrzydeł w Polsce?

Autor: Adam Tubilewicz Data: 18 lutego 2022 15:25

Taco Bell, fast food z kuchnią meksykańską przymierzał się do podboju polskiego rynku aż dwukrotnie. Jednak poniósł porażkę. Dlaczego i czy spróbuje kolejny raz?

Taco Bell nieudane debiuty w Polsce 

w 1993 roku sieć Taco Bell próbowała swoich sił w Polsce. Niestety bez sukcesu. Lokal przetrwał zaledwie kilka miesięcy.

Wówczas polscy konsumenci preferowali ofertę: McDonald's, KFC czy Pizza Hut . Poza tym wycofanie się z naszego kraju było związane także z kłopotami finansowymi całego koncernu.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jednak jak informowaliśmy w 2015 r. - Taco Bell ponownie wchodzi do Polski. Wówczas amerykańska sieć barów szybkiej obsługi ogłosiła zmianę globalnej strategii. Ale do tej informacji o możliwym wejściu na polski rynek sieci konkurenci podchodzili bardzo sceptycznie. 

Taco Bell - dlaczego nie udało się w Polsce?

Krzysztof Kaliciński, konsultant branży gastronomicznej, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, trener biznesu i coach zapewnia, że przyczyn, dla których sieci Taco Bell nie udało się zaistnieć na Wisłą było co najmniej kilka.

Jego zdaniem na początku lat 90. było po prostu za wcześnie.

- Nasz rynek był wówczas mało rozwinięty i za mało wyedukowany gastronomicznie. Poza tym była to marka właściwie nieznana polskiemu odbiorcy. McDonald's, KFC czy Pizza Hut były oczekiwane - wspomina. 

Problem leżał także w specjalizacji Taco Bell - w kuchni tex-mex.

- Te dania kojarzone były z ostrością. Polski odbiorcą lubi ją czasami, natomiast w wydaniu fast food marka potrzebuje kilkuset transakcji dziennie i prawdopodobnie tego również zabrakło. Na pewno znaczenie miała również sama oferta czyli brak rozpoznawalnego pieczywa. Tortilla, chrupka czy soft dla polskiego konsumenta były wtedy zbyt egzotyczne - dodaje ekspert. 

Cały materiał dostępny jest na www.portalspozywczy.pl.

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz