Partnerzy portalu
Technologiczne trendy w branży gastronomicznej Wielu restauratorów szuka rozwiązań, które pozwolą przygotować się na wypadek kolejnych fal pandemii; fot. shutterstock

Technologiczne trendy w branży gastronomicznej

Okres pandemii mocno wpłynął na branżę gastronomiczną. Poza wzrostem cen i zmianami na rynku pracy na znaczeniu zyskały technologie, które pomagają w prowadzeniu restauracji.

Autor: materiał prasowy Data: 06 lipca 2021 13:51

Ekotrendy i oszczędności

Od czasu pandemii więcej mówi się o rozwiązaniach technologicznych przyjaznych środowisku. Na znaczeniu zyskały aplikacje, które pomagają w rozpowszechnianiu proekologicznych praktyk, a jednocześnie ułatwiają świadome zarządzanie i pozwalają na oszczędności w lokalu poprzez ograniczenie marnowania surowców. Mowa m.in. o cieszącej się sporą popularnością aplikacji Too Good To Go, za pośrednictwem której restauracje mogą sprzedawać posiłki po obniżonych cenach i „uratować” żywność, która trafiłaby do kosza, gdyby nie znalazła nabywców. Pojawiła się też aplikacja The Bar World of Tomorrow, która uczy odpowiedzialnych praktyk barmańskich i podpowiada jak przygotowywać koktajle w duchu zero waste.

Era cyfryzacji i automatyzacji

2021 jest rokiem dynamicznego rozwoju usług cyfrowych, pomagających restauracjom dotrzeć do klienta. Wiele restauracji w czasie lockdownu wdrożyło zmiany na swoich stronach internetowych i korzysta z aplikacji do zamawiania posiłków online i dowozów. Można przypuszczać, że wzrost obecności nowoczesnych technologii w tej dziedzinie będzie również katalizatorem dla innowacji w innych obszarach, które usprawnią funkcjonowanie restauracji.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przykładowo w wielu restauracjach we Wrocławiu można już zapłacić spojrzeniem, korzystając z unikalnego systemu płatności PayEye. Z kolei marka Papa John’s, obecna w wielu krajach na całym świecie, w tym także w Polsce, pracuje nad wykorzystywaniem botów opartych o sztuczną inteligencję w procesie przyjmowania zamówień, a sieć restauracji White Castle rozpoczęła testy robota Flippy, mogącego jednocześnie smażyć 19 potraw.

To również dobry czas dla rozwoju subskrypcji, które świetnie funkcjonują już chociażby na rynku diet pudełkowych. Cykliczne dostarczanie dań do domów lub biur pozwoliłoby restauratorom zacieśnić relacje z dotychczasowymi klientami, osiągać stały dochód i zabezpieczyć się na wypadek kolejnych fal pandemii.

Bezpieczeństwo zyskało na znaczeniu

Trwającemu okresowi stabilizacji towarzyszy umiarkowany optymizm restauratorów. Wielu z nich szuka rozwiązań, które pozwolą przygotować się na wypadek kolejnych fal pandemii i zapewnić gościom oraz pracownikom maksimum bezpieczeństwa. Oprócz stosowania się do ogólnych zaleceń sanitarnych, pomóc mogą w tym najnowsze technologie dbające o jakość powietrza w pomieszczeniach zamkniętych o charakterze publicznym, takich właśnie jak restauracje.

Wrocławski Stół na Szwedzkiej jest jedną z restauracji wykorzystujących certyfikowane urządzenie do oczyszczania powietrza, którego skuteczność sprawdzono w warunkach medycznych. Oczyszczacz nowej generacji Qair 2000 likwiduje wirusy i zapewnia filtrację powietrza na poziomie bliskim 100%. Urządzenie może być stosowane również w innych obiektach użyteczności publicznej, jak hotele czy biura.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.