Partnerzy portalu
Telepizza wymieniła franczyzobiorcę na innego. "Nie stosował się do standardów" Telepizza robi porządek ze swoją franczyzą; fot. mat. pras.

Telepizza wymieniła franczyzobiorcę na innego. "Nie stosował się do standardów"

Autor: oprac.AW Data: 22 września 2022 10:33

Telepizza porządkuje sieć i egzekwuje obowiązujące w niej standardy. W ciągu roku przekształciła 20 punktów ze statusem lokali własnych w format franczyzowy. Ponad to w 8 lokalach doszło do zmiany franczyzobiorcy.

Telepizza: Franczyza i zmiana franczyzobiorcy

Systematyczny rozwój sieci to oczywiście jeden z podstawowych celów jaki sobie stawiamy. Równie ważne są dla nas najwyższe standardy działalności wszystkich powiązanych z nami podmiotów. Dotyczy to logistyki, jakości produktów i wyrobów, standardów obsługi klienta i identyfikacji wizualnej. Niestety zdarzały się i zdarzają przypadki które wymagają zdecydowanej reakcji

Michał Igor Piasecki, prezes zarządu spółki T-pizza, która przejęła właścicielsko w ubiegłym roku polskie aktywa hiszpańskiej sieciówki, jednocześnie zarządczy marki Telepizza w kraju

 - Przed kilkoma dniami zakończyliśmy współprace z franczyzobiorca w Warszawie, który nie stosował się do standardów i wymogów sieci. – dodaje Piasecki. 

Jak informuje spółka, chodzi o lokal Telepizzy na obszarze strefy Warszawa Ursus. Zawarto tam już umowę z nowym franczyzobiorcą. Po kilkudniowej przerwie lokal został na nowo uruchomiony na potrzebę dostaw, a po przeprowadzeniu remontu będzie on również gotowy do przyjęcia klientów z konsumpcją na miejscu. 

Spółka zawarła też już umowy z franczyzobiorcami na działalność w dwóch nowych lokalizacjach. Restauracje powstaną w Gdańsku i w Markach. W tym drugim przypadku Telepizza planuje testowo uruchomienie, na powierzchni 100 m.kw. dwóch konceptów w jednej restauracji. 

Telepizza w Polsce 

Telepizza, dziś już globalna sieć pizzerii, powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland sp. z o.o., funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie  działalności miała u nas ponad 130 lokali i była uznawana za lidera rynku dostaw pizzy na telefon. Przed 4 laty o przejęcie spółki ubiegał się AmRest, do którego w Polsce należą takie marki jak KFC czy Pizza Hut. Do transakcji nie doszło. W ubiegłym roku, w wyniku zmian u hiszpańskich właścicieli i ich koncentracji głównie na rykach południowej Europy oraz w Ameryce Południowej, polskie aktywa sieci zostały przejęte przez Daniela Piekarskiego i Michała Igora Piaseckiego - menadżerów przez lata związanych z Subwayem - największą siecią franczyzową na świecie. W ich ręce trafiła sieć  z 7 punktami franczyzowymi i 10 lokalami własnymi. Obecnie jest to 64 restauracji Telepizza, działających w oparciu o model franczyzy oraz jeden lokal własny. 75% sprzedaży sieci to realizacja dostaw pizzy zamówionych telefonicznie i online

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gość

    Telepizza od lat puszcza z torbami naiwniaków, którzy zdecydują się na franczyzę. Wykładają 200, 300, 400 tysięcy i kupują sobie stryczek na szyje. Nierzadko pieniądze na zakup, to oszczędności życia tych ludzi. Po kilku miesiącach okazuje się, że te obroty, których oczekiwali to fikcja. Wklepują do excela utargi wyssane z palca i niedorzecznie niskie koszty. Po roku kończą się oszczędności i zaczynają się kłopoty. Lokal pada, a telepizza konfiskuje całe wyposażenie pod byle pretekstem. Musisz pójść do sądu żeby odzyskać swoje własne wyposażenie. A w gazetach piszą, że franczyzobiorca winien, bo nie trzymał standardów. Jakby go było stać, to na pewno by trzymał standardy. Ale go nie stać. Za to telepizza nic nie gwarantuje. Mają centralnie miedzy pośladkami takiego delikwenta, który żyje z miesiąca na miesiąc i zastanawia się kiedy wypowiedzą mu umowę. Kiedy w końcu wypowiadają umowę, to zawsze odbywa się to w trybie natychmiastowym. Przyjeżdża ochrona i wyrzuca siłą biedaka na ulicę.