Partnerzy portalu
The Vegetarian Butcher – roślinne „mięso” w restauracjach IKEA fot. Facebook/ The Vegetarian Butcher

The Vegetarian Butcher – roślinne „mięso” w restauracjach IKEA

W restauracjach IKEA można zjeść nowe danie roślinne: penne z wegańskim sosem bolońskim i „roślinnym” mięsem. Receptura potrawy powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher – marką Unilever.

Autor: horecatrends.pl Data: 08 stycznia 2020 09:30

To kolejny bezmięsny posiłek w ofercie IKEA, która wcześniej wprowadziła m.in. roślinne klopsy, wege hot dogi i lody. W ten sposób IKEA realizuje cele zrównoważonego rozwoju i odpowiada na oczekiwania klientów dotyczące etycznej i bardziej ekologicznej konsumpcji.

Już 23 proc. osób na świecie deklaruje, że stara się zmniejszać spożycie mięsa, którego produkcja jest wielokrotnie bardziej emisyjna od roślinnej. Coraz większa ilość konsumentów chce jeść zdrowiej i nie sprawiać cierpienia zwierzętom swoimi wyborami zakupowymi.

Ten globalny trend zyskuje popularność także w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w maju 2019 roku przez Roślinniejemy, aż 73 proc. polskich konsumentów jest skłonnych ograniczyć spożycie mięsa na rzecz jego roślinnych alternatyw – o ile będą one spełniać ich oczekiwania co do korzystnego wpływu na zdrowie, smaku oraz ceny.

– W IKEA pozostajemy w bieżącym kontakcie z klientami, sprawdzamy ich oczekiwania i śledzimy globalne trendy – deklaruje Tomasz Jachimczak, Country Commercial & Range Manager z IKEA. – Dlatego wprowadzamy w naszych restauracjach roślinne opcje. Liczymy na to, że nowe penne z wegańskim sosem bolońskim, przygotowane we współpracy z The Vegetarian Butcher, przypadnie do gustu gościom restauracji IKEA – dodaje Tomasz Jachimczak.

Wegetariański rzeźnik, czyli The Vegetarian Butcher

– Produkty The Vegetarian Butcher to wegetariańskie mięso niczym nie ustępujące pod względem tekstury i smaku mięsu zwierzęcemu – tłumaczy Adrian Kociemba, Food Service Marketing Lead North&East Europe z Unilever. – Jest stworzone przez miłośników mięsa dla miłośników mięsa, dzięki czemu dostarcza takich samych doświadczeń smakowych, co klasyczne mięso.

Odwzorowywanie smaku mięsa to z jednej strony, odpowiedź na potrzeby konsumentów – badania wskazują bowiem, że aż 89 proc. bezmięsnych posiłków jest wybieranych przez osoby nie będące wegetarianami. Z drugiej zaś to ukłon w stronę szefów kuchni, którzy poszukują składników i półproduktów roślinnych, które w prosty sposób mogą włączyć w swoje menu.

Przyszłość jest bezmięsna

Nowe trendy w gastronomii sprawiają, że roślinne menu jest coraz częściej obecne w różnych konceptach restauracyjnych i coraz bardziej pożądane przez gości. Współpraca IKEA z The Vegetarian Butcher to odpowiedź na te trendy oraz na zmieniający się świat, w którym goście coraz większą wagę przykładają do dbania o swoje zdrowie, środowisko i dobrostan zwierząt.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • nux

    mam na to tylko jedno słowo- WSPANIALE! <3

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.