Partnerzy portalu
Tłusty Czwartek. Blikle szykuje się na to święto od listopada Blikle szykuje się do Tłustego Czwartku szykujemy już od listopada /fot. Blikle

Tłusty Czwartek. Blikle szykuje się na to święto od listopada

- Tłusty Czwartek dla naszej firmy to ważne święto. Pierwsze przygotowania rozpoczynamy już w listopadzie - mówi Monika Kulczyńska, dyrektor generalny Cukierni A.Blikle.

Autor: AW Data: 23 lutego 2022 15:11

Blikle: Tłusty Czwartek to ważne święto

- Tłusty czwartek dla Blikle to duże święto, dlatego pierwsze przygotowania rozpoczynamy już w listopadzie. Nasze cukiernie to przede wszystkim zespół z którym ustalamy konkretne kroki, a na takie ustalenia potrzebny jest czas - zapewnia Monika Kulczyńska, Dyrektor Generalny Cukierni A.Blikle.

Wiele zamówień w dobie pandemii firma przyjmuje z dostawą do domu, co również wpływa na poszerzenie przygotowań o kwestię dystrybucji. 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Ten rok był wyjątkowo trudny, jeśli chodzi o planowanie, ponieważ w styczniu zaczęto odnotowywać wzrosty zachorowań, co przekłada się zarówno na funkcjonowanie naszych klientów, jak i samych lokalizacji oraz produkcji. Nie mogliśmy przewidzieć, jak ostatecznie pandemia będzie wpływała na potencjalne ograniczenia, firma musiała przygotować się na różne scenariusze i sięgać na bieżąco pod najbardziej adekwatny do sytuacji. Duży nacisk kładliśmy na zabezpieczenie pracowników, to dzięki wyszkolonym ludziom udaje się zrealizować wyniki, a każda nieobecność i ewentualne kwarantanny z kontaktu są dla nas ciosem, na który przy dość niewielkim zespole nie możemy sobie pozwolić  - mówi Monika Kulczyńska.

Sprzedaż pączków w Tłusty Czwartek

W roku ubiegłym Blikle odnotował spadek sprzedaży na poziomie 20% . - Wpływ na tę sytuację miały zamknięcia jeszcze w styczniu wszystkich lokali w galeriach, a co za tym idzie brak możliwości odpowiedniego przygotowania i informacji. Poza tym, wiele biur, z którymi współpracujemy, funkcjonowała w tym czasie zdalnie, co automatycznie przekładało się na zamówienia. Ccała gastronomia od listopada 2020 r do maja 2021 r. to zakaz funkcjonowania z opcją na miejscu. Dla nas to też był ogromny cios. Jeśli chodzi o cały ubiegły rok, to spadek sprzedaży był znaczący i bardzo bolesny, a straty zaczęliśmy odrabiać dopiero w drugiej połowie roku - wspomina Monika Kulczyńska.

Obecnie udaje się sieci uzyskać wyniki zbliżone do czasu sprzed pandemii, zakładamy zatem, że taki też będzie sam Tłusty Czwartek. 

- Lubimy bić rekordy, każdy klient do dla nas sukces i dla każdej lokalizacji rekordem jest inny wynik. W tym roku cel to pobicie wyniku z czasu sprzed pandemii i stawiamy sobie właśnie takie wyzwanie - mówi Monika Kulczyńska.

Blikle: Wybór pączków na tłusty czwartek

- W Tłusty Czwartek  Blikle zawsze stawia na kultowego pączka z konfiturą różaną oraz posypką ze skórki pomarańczowej. Nasi klienci oczekują innych smaków, które również zapewniamy. W tym roku nowością jest pączek oblany białą czekoladą z nadzieniem mascarpone, dodatkowo karmel z solą morską oraz konfitura ze śliwek - wylicza.

Cena surowca rośnie od marca 2021 r. i podwyżkę Blikle musiało wdrożyć już w grudniu 2021 r. - Poszczególne i podstawowe składniki, jak masło, mąka, jaja, smalec używany do smażenia pączków to wzrosty od 35% do 90%. Pomimo, że nasze relacje z dostawcami są bardzo dobre, to oni też nie są w stanie powstrzymać ogromnych zmian w cenach - dodaje Monika Kulczyńska.

Nasze produkty muszą być też odpowiednio spakowane, a więc poza surowcem mamy podwyżkę samego opakowania ze względu na ograniczone dostawy papieru. W ostatnim czasie poza ceną poszczególnych artykułów mierzymy się też z lawinowym wzrostem cen mediów, wzrasta cena energii, gazu i wbrew pozorom paliwa netto. Od początku roku monitorujemy te podwyżki i nie wykluczamy, że ostatecznie będziemy musieli podjąć działania, które przynajmniej częściowo tę podwyżkę zneutralizują, czyli podwyżkę cen.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.