Partnerzy portalu
Tomek Woźniak rozkręca start-up Choice QR Tomek Woźniak rozkręca nowy start-up. Choice QR ma usprawnić obsługę gości

Tomek Woźniak rozkręca start-up Choice QR

Autor: AW Data: 25 sierpnia 2022 11:15

Czesko-polski startup Choice QR, który oferuje platformę digitalizującą obsługę gości w restauracjach, debiutuje w Polsce. System umożliwia m.in. przyjmowanie zamówień online bez prowizji, QR menu, płatności, a także rezerwację stolików. Dzięki finansowaniu od inwestorów spółka planuje pozyskać w ciągu roku ponad 1000 polskich restauracji.

Choice QR: Nowy start-up

Choice QR to startup, który rozwija narzędzie do obsługi i komunikacji klienta w gastronomii. Spółka udostępnia platformę, która umożliwia restauracjom szybką budowę własnej strony internetowej z system zamawiania online, rezerwacji stolików, QR menu, płatności online za zamówienia w lokalu, a także marketingu restauracji. 

Jak zapewnia start-up, platforma usprawnia obsługę gości i poprawia ich doświadczenie na wszystkich etapach wizyty – zaczynając jeszcze przed nią, a kończąc na płatności. Platforma umożliwia gościom rezerwację stolika w lokalu online. Automatycznie i bez konieczności dzwonienia, a więc i bez angażowania obsługi. Na miejscu goście restauracji mogą zeskanować kod QR i zapoznać się z menu na ekranach swoich smartfonów, a następnie mogą też złożyć zamówienie do stolika. Na koniec mogą też zapłacić online, kartą, BLIK-iem oraz przez Apple Pay i Google Pay, z opcją doliczenia napiwku.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Choice QR umożliwia też obsługę zamówień w dostawie i na wynos, wraz z płatnościami online. Platforma integruje się też z systemami POS, systemami firm kurierskich (m.in. Stava i Stuart) i umożliwia łatwą obsługę sieci restauracji, dzięki automatycznym wypłatom oraz centralnym zarządzaniem menu i polityką cenową.

Dzięki temu restauratorzy mogą samodzielnie realizować dostawy, samodzielnie ustalając obszary dowozu i kontaktując się z klientami. Bez konieczności korzystania z aplikacji. Narzędzia umożliwiające samodzielne zamawianie i regulowanie rachunków przez gości pozwala też na odciążenie personelu w lokalach i obsługę tej samej liczby gości przez mniejszy zespół.

Spółkę założyli Alex Ilyash (CEO), Robert Novosad (GM w Czechach i regionie CEE), Vladimir Olyanitsky (GM w Ukrainie) i Tomek Woźniak, General Manager odpowiedzialny za Polskę. Tomek to przedsiębiorca z doświadczeniem w branży foodtech, który wcześniej założył wirtualną stołówkę Lunchspot i Easycatering.

Pomysł na Choice QR pojawił się w czasie pandemii, kiedy restauratorzy potrzebowali prostego rozwiązania umożliwiającego prezentację menu na ekranach telefonów gości. Pierwotnie pracowaliśmy z Alexem nad konkurencyjnymi rozwiązaniami, ale zdecydowaliśmy się połączyć siły. Staliśmy się wspólnikami i budujemy globalny biznes od samego początku. W tym czasie Choice QR rozwinął się do kompleksowej platformy sprzedażowej, która ułatwia zarządzanie restauracją. Umożliwiamy zmniejszenie obciążenia personelu, co jest szczególnie ważne w czasach niedoboru pracowników w gastronomii. Dzięki nam restauratorzy szybko zwiększą sprzedaż, nawet o 20 proc. Abonament zwraca się w pierwszych dniach

Tomek Woźniak, Co-Founder Choice QR

Choice QR w ponad 20 krajach

Choice QR jest dziś obecny w ponad 7,5 tys. lokali w ponad 20 krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Czechach, Polsce i Ukrainie. Każdego miesiąca klienci restauracji otwierają menu w swoich smartfonach ponad 4 mln razy, a miesięczna wartość transakcji procesowanych przez system płatności Choice QR to ponad 1 mln euro. 

Teraz Choice QR stawia na ekspansję w Polsce. Platforma jest w pełni zlokalizowana i już teraz korzysta z niej ponad 200 restauracji. To między innymi sieć Trattoria Rucola i Pinsa, Mąka i Woda, Browary Warszawskie, Silk & Spicy, Pizza Lecentato, Restauracja Baczewskich, Whisky Bar, Croque Madame, Hotel Aspen czy Kosmoryba. W ciągu kolejnych 12 miesięcy startup planuje pozyskać w kraju ponad 1000 nowych restauracji. Narzędzia Choice QR dostępne są w przystępnych planach abonamentowych – najtańszy kosztuje od 84 zł miesięcznie.

Finansowanie

Na realizację swoich planów Choice QR pozyskał 7 mln zł (1,5 mln dolarów) w rundzie seed, której przewodził fundusz Presto Ventures. Finansowanie zapewniły też Reflex Capital, J&T Ventures i Purple Ventures oraz brytyjski Seedcamp, znany z inwestycji na wczesnym etapie w odnoszące sukcesy startupy (m.in. w UIPath, Wise, Revolut, Sorare, a w Polsce w Ramp).

 Zespół Choice QR pozyskał ponad 7,5 tysięcy restauracji dysponując pierwszym milionem euro jeszcze z rundy pre-seed. Wszystko to w czasie, gdy inne platformy ograniczają swoją działalność i rezygnują z kolejnych rynków. Nie mamy wątpliwości, że szybko zwielokrotnią swoją skalę, a Choice QR się narzędziem pierwszego wyboru dla restauratorów. W samej Europie rynek dostaw online w gastronomii jest wart 35 mld dolarów i rośnie w tempie 10 proc. rocznie. Choice QR jest na dobrej drodze, by za kilka lat stać się spółką wartą znacznie więcej niż 1 miliard dolarów

Premysl Rubes, partner zarządzający w Presto Ventures

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz