Partnerzy portalu
W 2021 r. w sieci KOKU Sushi przybyło 13 nowych lokali. Jest zapowiedź kolejnych Obecnie sieć KOKU Sushi liczy 43 lokale w całym kraju, a umowy są podpisane w kolejnych kilkunastu lokalizacjach. Fot. Materiały prasowe

W 2021 r. w sieci KOKU Sushi przybyło 13 nowych lokali. Jest zapowiedź kolejnych

Autor: Oprac. KG Data: 19 stycznia 2022 12:25

Sieć sushi barów KOKU Sushi powiększyła się o 13 nowych lokali, a jej obroty wzrosły o 46 proc. w porównaniu do 2020 i wyniosły ponad 60 mln zł. Dodatkowo pojawili się pierwsi multifranczyzobiorcy z miastami na wyłączność, a w Białymstoku rozpoczęto testowanie modelu kuchni centralnej.

W 2021 r. KOKU Sushi świętowało dekadę istnienia na rynku - pierwsza restauracja powstała w 2011 r. w Białymstoku. Obecnie sieć liczy już 43 lokale w całym kraju, a umowy są podpisane w kolejnych kilkunastu lokalizacjach.

- W ubiegłym roku rozpoczęliśmy także rozmowy z multifranczyzobiorcami, którzy chcą prowadzić kilka punktów w jednym mieście. Na dzień dzisiejszy taką opcję realizują partnerzy ze Szczecina oraz Warszawy. Oferowane przez nas trzy formaty współpracy (restauracja standard, premium oraz point) dobrze uzupełniają się wzajemnie, co daje właścicielom duże pole do rozwoju i zwiększania swoich zysków - podaje w komunikacie prasowym Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowy koncept: lokal z kuchnią centralną

Z multifranczyzą związany jest też kolejny koncept KOKU Sushi, czyli lokal z kuchnią centralną. To rozwiązanie sprawdzane jest właśnie w Białymstoku, gdzie już wkrótce otwiera się czwarty punkt własny pod szyldem sieci.

- W tym systemie dobrze wyposażona kuchnia centralna przyjmuje na siebie cały ciężar produkcji, a gotowe składniki i półprodukty dostarczane są do wszystkich punktów. Dzięki temu obniżamy koszty wyposażenia poszczególnych restauracji, redukujemy liczbę pracowników, a także zapewniamy powtarzalność produkcji i jednolitość smaku. Sushi master nie musi wykonywać wszystkich czynności od podstaw - jego zadaniem jest skomponowanie dania w całość - tłumaczy Urszula Olechno.

Kuchnia centralna przeszła swój ''chrzest bojowy'' podczas sylwestrowej kulminacji zamówień. Stałą pracę podejmie pod koniec stycznia - wraz z otwarciem restauracji na osiedlu Antoniuk.

Nowe opakowania - pożegnanie z okienkiem

Wiosną 2021 r. w Dniu Ziemi sieć zaprezentowała nowe opakowania do dań na wynos i w dostawie - stworzone z biodegradowalnej trzciny cukrowej oraz papieru, zastąpiły plastikowe pudełka i sosjerki.

- Znakiem rozpoznawczym sushi na wynos są z reguły przezroczyste okienka, przez które widać danie. KOKU Sushi całkowicie z tego zrezygnowaliśmy. W zamian postawiliśmy na grafiki z nadrukiem gejszy - ważnym elementem identyfikacji wizualnej marki. Dodatkowo na każdym pojemniku jest miejsce do wpisania nazwy dania czy zestawu, co ułatwia rozpoznanie tego, co znajduje się w środku - mówi Urszula Olechno.

Jak zapowiada sieć, w najbliższych miesiącach KOKU Sushi pojawi się w mniejszych miastach - poniżej 20 tys. mieszkańców. Pierwszymi takimi miejscami będą 16-tysięczny Ustroń oraz 7-tysięczna Chojna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz