Partnerzy portalu
W kryzysie liczą się relacje. Do kogo dziś zadzwonisz i porozmawiasz o swoich kosztach? To co pozwala przetrwać czas kryzysu i przezwyciężyć wszystkie trudności to - RELACJE

W kryzysie liczą się relacje. Do kogo dziś zadzwonisz i porozmawiasz o swoich kosztach?

Zdaniem Krzysztofa Kalicińskiego, konsultanta, wykładowcy Akademii Leona Koźmińskiego, trenera biznesu i coach'a. To co pozwala przetrwać czas kryzysu i przezwyciężyć wszystkie trudności to - RELACJE - z zespołami, wynajmującymi, dostawcami i Klientami. Relacje zbudowane na długo wcześniej zanim pojawiły się trudności.

Autor: PP, www.horecatrends.pl Data: 23 marca 2020 14:44

Krzysztof Kaliciński analizuje wszystkie duże kryzysy, przez które dane było mu przejść w swojej 25-letniej pracy zawodowej:

- Rok 1997 - powódż we Wrocławiu, gdzie gastronomia była zamknięta przez kilka tygodni łącznie z brakiem prądu, bo miasto było zalane;

- globalny krach w 2008 roku i kilka innych, mniejszych, kiedy to gastronomia straciła bardzo dużo;

- trudności jakie spotkały moją byłą firmę 2 lata temu, gdzie wychodzenie z kryzysu trwało wiele miesięcy (Green Caffe Nero i zarażenia salmonellą);

- To co pozwoliło mi przezwyciężyć te wszystkie trudności były RELACJE. Relacje z moimi zespołami, wynajmującymi, dostawcami i Klientami. Relacje zbudowane na długo wcześniej zanim pojawiły się trudności. W żadnym wypadku nie pojawił się "dobry wujek" w workiem pieniędzy, żeby mi pomóc - mówi Krzysztof Kaliciński. 

I dodaje: "obecna sytuacja, choć oczywiście bez precedensu jeżeli chodzi o skalę, jest podobna."

- Znam lokale gastronomiczne, gdzie w dniu ogłoszenia przez rząd rozporządzenia o ich zamknięciu całe załogi przedstawiły L4 i opuściły lokal. Znam też takie, gdzie dzisiaj ich właściciele usiedli do stołu ze swoim ludźmi i próbują sobie wzajemnie po pierwsze pomóc, a po drugie zastanowić się jak WSPÓLNIE przetrwać trudny czas. Zawsze lepiej kiedy sytuacja dotnie wszystkich po trochę niż kogoś w sposób definitywny. Znam właścicieli lokali, którzy codziennie pytają, co zrobi rząd w sprawie czynszów, pensji  i innych kosztów. Ale znam też właścicieli, którzy wzięli telefon do ręki, umówili się z wynajmującym i dostali rabat czynszowy lub odroczenie. Znam właścicieli/menadżerów, którzy zastanawiają się jak zapłacić dostawcy. Znam takich, którzy zadzwonili do nich, żeby o tym porozmawiać - wymienia Kaliciński.

- Przecież ani dostawcy, ani wynajmujący, ani pracownicy nie mają alternatywny i nie mogą zmienić odbiorców czy najemców (a przynajmniej nie szybko), nikt nie prowadzi sprzedaży, lub ma tak duże jej spadki, że nie wystarcza na koszty - dodaje.

Jego zdaniem, Rząd pomoże, ale będzie to pomoc skromna i rozłożona w  czasie, a czasu nie ma. - Tak można rozmawiać o globalnych rozwiązaniach, ale najważniejsze jest co mają robić tu i teraz właściciele i menadżerowie gastronomii. Te bieżące działania w połączenia z różnego rodzaju "tarczami" mogą przynieść rezultat - mówi Krzysztof Kaliciński.

- A zatem właścicielu/kierowniku: do kogo dzisiaj wykonasz telefon i porozmawiasz o swoich kosztów i obciążeniach? - pyta ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.