Partner portalu
Wielkanocne zamówienia w tym roku mają dla branży HoReCa szczególne znaczenie Wielkanocne zamówienia w tym roku mają dla branży HoReCa szczególne znaczenie, fot. unsplash

Wielkanocne zamówienia w tym roku mają dla branży HoReCa szczególne znaczenie

Pandemia koronowariusa w znaczący sposób wpływa na tegoroczną Wielkanoc. Zmieniło się prawie wszystko: od sposobu robienia zakupów spożywczych po obrzędy i celebrowanie czasu w rodzinnym gronie. Wielkanoc w tym roku ma także szczególne znaczenie dla sektora HoReCa - czytamy w artykule w serwisie portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl Data: 10 kwietnia 2020 10:38

Według badań Nielsena sytuacja spowodowana przez wirusa zmieni to, jak będą wyglądać święta Polaków. 80% Polaków przewiduje wzrost cen w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy. W tym roku Polacy będą próbowali zrobić zakupy świąteczne w tym samym czasie lub wcześniej niż rok temu. Prawie 60% przewiduje, że obecna sytuacja wpłynie na ilość kupowanych produktów. 

Problematyczny pozostaje przede wszystkim sposób robienia zakupów świątecznych. Limity klientów i zapewnienie rękawiczek to ogromne wyzwanie dla sieci handlowych. Od 1 kwietnia ograniczono m.in. liczbę klientów w placówkach handlowych, czego konsekwencją, jak tłumaczy Renata Juszkiewicz, prezes POHiD, są ogromne kolejki przed sklepami. Kolejne ograniczenie związane jest z dostępnością sklepów - w godzinach od 10.00 do 12.00 placówki handlowe mogą przyjmować i obsługiwać jedynie osoby powyżej 65 roku życia.

Stąd też zmiana, którą można zaobserwować w czasach pandemii, to większe zainteresowanie konsumentów produktami rzemieślniczymi z małych masarni i małych sklepów ogłaszających się w internecie oraz działających w social mediach. Z wielkanocną ofertą mięsną wystartowały również restauracje i hotele. 

W czasach zamkniętych obiektów liczy się każda złotówka, dlatego wielkanocna oferta stała się także ratunkiem dla wielu cukierni, które z dnia na dzień musiały zamknąć swoje lokale. Firmy oferują świąteczne ciasta w dowozie i na wynos.

– Widzimy naturalnie zainteresowanie naszymi produktami, w szczególności od klientów, którzy kupują u nas regularnie, ale wolumeny są dużo niższe niż w normalnym okresie świątecznym. Myślę, że powodów jest kilka. Przede wszystkim ludzie dużo mniej świętują - dużo mniej jest wyjazdów do rodzin i rodzinnych przyjęć. Wiele klientów mówiło nam, że w ogóle rezygnują ze świętowania przy suto zastawionym stole. Ponadto klienci lubią kupować nasze produkty w sposób tradycyjny - oceniając je wizualnie i sensorycznie - a to w tym roku jest bardzo utrudnione z racji zamknięcia większości naszych punktów. Przyjmowaliśmy zamówienia naturalnie wszystkimi kanałami - zarówno online, przez telefon, jak i w otwartych punktach, z różnymi ścieżkami dostawy - odbiór w punkcie, odbiór w naszej pracowni w Konstancinie, darmowa dostawa do domu oraz dostawa za pośrednictwem serwisów dostawy. Mamy nadzieję, że udało nam się choć części naszych klientów podarować namiastkę Świat w tym trudnym okresie  – mówi Wojciech Stankiewicz, prezes Blikle.

Czytaj więcej: Wielkanoc inna niż zwykle

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.