Partnerzy portalu
 Właściciel Senses: Fine dining wymaga szerszej palety smaków. Tego da się nauczyć! Krzysztof Janiszewski, restaurator i właściciel Restauracji Senses

Właściciel Senses: Fine dining wymaga szerszej palety smaków. Tego da się nauczyć!

Krzysztof Janiszewski, restaurator, właściciel Restauracji Senses, opowiedział o fenomenie fine dining podczas #HorecaTrendsTalks, które odbyło się w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019. Jego zdaniem rynek fine diningowy wymaga czasu. – Nie wyobrażam sobie, żeby pójść do restauracji fine diningowej i spędzić tam pół godziny. To wyprawa na 2–5 godz., w zależności od tego, co się zamówi – przekonywał.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 20 listopada 2019 07:57

– Rynek fine dining w Polsce jest bardzo ograniczony. Wynika to z niedojrzałości nas, jako konsumentów, oraz małej liczby osób, które to oferują – mówił Krzysztof Janiszewski.

– Dlaczego uważam, że społeczeństwo jest niedojrzałe? Panuje u nas przekonanie, że fine dining to mało jedzenia, drogiego, przy którym spędza się dużo czasu. Rynek fine diningowy wymaga czasu. Nie wyobrażam sobie, żeby pójść do restauracji fine diningowej i spędzić tam pół godziny. To jest wyprawa na 2-5 godz., w zależności od tego, co się zamówi –  tłumaczył restaurator.

Potrzebny jest też rozwój świadomości kulinarnej, m.in. po to, by żeby zrozumieć techniki obrabiania produktu.

– Bardzo często pojawiają się zarzuty, że mięso jest za zimne, albo zupa jest za zimna, a przecież ta temperatura wynika z idei obróbki produktu w określonej temperaturze – wyjaśniał prelegent.

Restaurator wymienił trzy podstawowe wyróżniki restauracji fine dining: najwyższej jakości produkt, perfekcyjne techniki przetworzenia oraz dbałość o szczegół. Jednak, zdaniem Janiszewskiego, aby to zauważyć, docenić, usłyszeć o tym produkcie, potrzeba przede wszystkim czasu.

Właściciel Restauracji Senses przyznał, że fine dining wymaga od gości szerszej palety smaków. Tego da się nauczyć, ale dopiero w pewnym wieku.

– Kształtujemy swoje kubki smakowe. Nie przyjmujemy gości w wieku do lat kilkunastu, ponieważ oni nie mają ukształtowanych kubków smakowych. Dla nich jedzenie nie jest wyraźne. Jest nudne, nie umieją go docenić i tylko przeszkadzają innym konsumentów. Do restauracji fine diningowej idzie się jak na spektakl – spektakl kulinarny. Odbieramy jedzenie wszystkimi zmysłami, nie tylko zmysłem smaku. Wizualność, słuch, wygląd, tam wszystko jest ważne. To skończony zestaw jedzenia, podany przez szefa kuchni. Do takiej restauracji idźmy przygotowani – apelował restaurator. 

Wyzwania dla branży spożywczej, nowe trendy na rynku żywności i gastronomii, konsument 4.0 – jak odnaleźć się w zmieniającej rzeczywistości i odpowiedzieć na potrzeby rynku? Na te oraz inne pytania odpowiadali uczestnicy XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Największa debata dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu oraz HoReCa w Polsce odbyła się 4-5 listopada br. w Warszawie. W wydarzeniu wzięło udział ponad 1000 osób.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.