Partnerzy portalu
Współwłaściciel Werandy: Gastronomia to jeden z najtrudniejszych biznesów fot. materiały prasowe

Współwłaściciel Werandy: Gastronomia to jeden z najtrudniejszych biznesów

Jak mówi nam Jan Poniński, CEO Weranda Family Restaurants, założycielami Werandy są jego rodzice. Jan dołączył do niech po studiach i czynnie zaangażował się w rozwój rodzinnej firmy. Trójce pomaga starszy brat Jana, który jest lekarzem, natomiast kulinaria są jego pasją, stąd też chętnie udziela się w pracach w kuchni.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 24 września 2019 08:22

Weranda jest biznesem rodzinnym, natomiast jak tłumaczy nam Jan Poniński, ciężko określać te działania mianem sukcesji.

– Jesteśmy firmą rodzinną. W naszym przypadku ciężko mówić o sukcesji, bo nie jesteśmy wielką firmą, w której trzeba wspólnie z doradcami i prawnikami przygotowywać się do przeprowadzenia sukcesji z pokolenia na pokolenie. My po prostu dogadujmy się między sobą. I właściwie to sukcesji u nas nigdy nie było. Owszem, kwestie operacyjne, związane z zarządzaniem zostały mi przekazane i tym zajmuję się, ale u nas każdy ma swój dział, w którym lubi pracować. Naturalną drogą było to, że rodzice również zaangażowali się w działania na drodze hotelowej. Cały czas jest to biznes rodzinny, gdzie do każdego z segmentów, w którym jesteśmy obecni, podchodzimy bardzo osobiście – ocenia.

– Moim zdaniem sukcesem jest to, że restauracja utrzymuje się na rynku, a nie zamyka się po roku czy dwóch latach. My np. w przyszłym roku będziemy świętować 16-lecie pierwszej Werandy w Poznaniu. Gastronomia to jeden z najtrudniejszych biznesów. Nie każdy jest do tego stworzony i wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak trudny to jest biznes, podejmując decyzję o otwarciu restauracji. Z kolei my chcąc, żeby nasze kolejne lokale funkcjonowały na takim poziomie jak obecne, będziemy musieli pozyskać inwestora, wspólnika, ponieważ w obecnej strukturze byłoby to niełatwym zadaniem. Pojawiają się ograniczenia przy budowie restauracji na taką skalę. Zatem szukamy partnerów. Wspomnę, że w przypadku Werandy mieliśmy zapytania zza granicy o franczyzę m.in. z Dubaju. Natomiast w sferze moich marzeń są Werandy w Nowym Jork, Berlinie, Londynie i Szanghaju – dodaje – dodaje.

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.