Partnerzy portalu
Współwłaściciel Werandy: Różnice między Warszawą a Poznaniem widać po wynikach restauracji fot. materiały prasowe

Współwłaściciel Werandy: Różnice między Warszawą a Poznaniem widać po wynikach restauracji

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 29 sierpnia 2019 19:14

Weranda działa w Poznaniu i w Warszawie. Zdaniem Jana Ponińskiego, CEO Weranda Family Restaurants, można zauważyć różnice w funkcjonowaniu restauracji, wynikające z lokalizacji w obu miastach.

– Na pewno klienci są inni. Jest specyfika Poznaniaka oszczędnie wydającego pieniądze w restauracji, który okazjonalnie, a nie regularnie wychodzi do lokalu. W Warszawie tego nie ma i daje się to odczuć w wynikach restauracji i w średnim rachunku. Patrząc na nasze restauracje, jest to nawet różnica kilkunastu złotych na rachunku, chociaż serwuje się praktycznie to samo w mniej więcej podobnych cenach – analizuje właściciel restauracji.

Według restauratora Poznań na przestrzeni ostatnich lat, mimo oszczędności poznańskich konsumentów, bardzo rozwinął się pod kątem gastronomicznym.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Porównując Poznań do Warszawy, naprawdę nie ma się on czego wstydzić. W Poznaniu jest dużo nowych konceptów i pomysłów realizowanych przez ludzi świadomych tego, czego chcą, jaką kuchnię podać i w jaki sposób. Oferta gastronomiczna jest bardzo szeroka. Kiedyś było 5-6 kuchni serwowanych w kilkunastu restauracjach. Teraz mamy bardzo charakterystyczne miejsce, serwujące kuchnie dla wąskiego grona odbiorców jak np. lokale specjalizujące się w kuchni wegańskiej czy koreańskiej. Ta oferta bardzo mocno poszerzyła się. W Poznaniu ludzie tworzą rynek gastronomiczny z pasją i wiedzą, i widać tego dobre efekty. Baza gastronomiczna w Poznaniu powiększa się pod kątem dzielnic zapomnianych jak np. Jeżyce, Wilda czy Stare Miasto. Miasto odżywa – ocenia Jan Poniński.

– Poznań goni Warszawę, ale wydaje mi się, że nigdy nie dogoni, ponieważ stolica ucieka bardzo szybko. Świat gastronomii idzie ciągle do przodu. Miejsca mocno rozwijają się. Warszawa goni zachód, a Poznań Warszawę. Zmieniają się trendy, sposób postrzegania restauracji ze strony gości i ich potrzeb. Konsumenci są coraz bardziej świadomi na temat jedzenia zarówno w domu jak i restauracji. I tak samo rośnie świadomość restauratorów, którzy tworząc kolejne lokale, chcą odpowiedzieć na potrzeby klientów. Na tym polega rozwój gastronomii – dodaje.  

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz