Partnerzy portalu
Współwłaściciel Werandy: Różnice między Warszawą a Poznaniem widać po wynikach restauracji fot. materiały prasowe

Współwłaściciel Werandy: Różnice między Warszawą a Poznaniem widać po wynikach restauracji

Weranda działa w Poznaniu i w Warszawie. Zdaniem Jana Ponińskiego, CEO Weranda Family Restaurants, można zauważyć różnice w funkcjonowaniu restauracji, wynikające z lokalizacji w obu miastach.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 30 sierpnia 2019 09:08

– Na pewno klienci są inni. Jest specyfika Poznaniaka oszczędnie wydającego pieniądze w restauracji, który okazjonalnie, a nie regularnie wychodzi do lokalu. W Warszawie tego nie ma i daje się to odczuć w wynikach restauracji i w średnim rachunku. Patrząc na nasze restauracje, jest to nawet różnica kilkunastu złotych na rachunku, chociaż serwuje się praktycznie to samo w mniej więcej podobnych cenach – analizuje właściciel restauracji.

Według restauratora Poznań na przestrzeni ostatnich lat, mimo oszczędności poznańskich konsumentów, bardzo rozwinął się pod kątem gastronomicznym.

– Porównując Poznań do Warszawy, naprawdę nie ma się on czego wstydzić. W Poznaniu jest dużo nowych konceptów i pomysłów realizowanych przez ludzi świadomych tego, czego chcą, jaką kuchnię podać i w jaki sposób. Oferta gastronomiczna jest bardzo szeroka. Kiedyś było 5-6 kuchni serwowanych w kilkunastu restauracjach. Teraz mamy bardzo charakterystyczne miejsce, serwujące kuchnie dla wąskiego grona odbiorców jak np. lokale specjalizujące się w kuchni wegańskiej czy koreańskiej. Ta oferta bardzo mocno poszerzyła się. W Poznaniu ludzie tworzą rynek gastronomiczny z pasją i wiedzą, i widać tego dobre efekty. Baza gastronomiczna w Poznaniu powiększa się pod kątem dzielnic zapomnianych jak np. Jeżyce, Wilda czy Stare Miasto. Miasto odżywa – ocenia Jan Poniński.

– Poznań goni Warszawę, ale wydaje mi się, że nigdy nie dogoni, ponieważ stolica ucieka bardzo szybko. Świat gastronomii idzie ciągle do przodu. Miejsca mocno rozwijają się. Warszawa goni zachód, a Poznań Warszawę. Zmieniają się trendy, sposób postrzegania restauracji ze strony gości i ich potrzeb. Konsumenci są coraz bardziej świadomi na temat jedzenia zarówno w domu jak i restauracji. I tak samo rośnie świadomość restauratorów, którzy tworząc kolejne lokale, chcą odpowiedzieć na potrzeby klientów. Na tym polega rozwój gastronomii – dodaje.  

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.