Partnerzy portalu
Wszystkie (prawie) grzechy gastronomii. Jak dbać o klientów? Krzysztof Cybruch, Targ Śniadaniowy, Food Hall Poland wylica grzechy polskiej gastronomii/ fot. PTWP

Wszystkie (prawie) grzechy gastronomii. Jak dbać o klientów?

– Wkurza mnie, że branża gastro marudzi, że nie myśli o klientach. Client service i client experience to odpowiedź na to, co dziś dzieje się w gastronomii. Jak inaczej wygrać na rynku, na którym jest tak trudno? Ja nie widzę innego rozwiązania - mówi Krzysztof Cybruch, założyciel i organizator Targu Śniadaniowego, prezes Food Hall Poland.

Autor: MB Data: 13 stycznia 2022 20:26

Zadowolony klient to integralna część biznesu gastronomicznego

Client service i client experience to odpowiedź na to, co dziś dzieje się na rynku – mówił podczas HydeParku HoReCaTrends Krzysztof Cybruch, założyciel i organizator Targu Śniadaniowego, prezes Food Hall Poland.

Jego zdaniem po prostu zadowolony klient wraca. Zadowolony klient to integralna cześć biznesu restauracyjnego. Jak sprawić, żeby klient wracał? Jak zdobyć jego lojalność? Jak klient buduje zdanie o restauratorze? 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Klient przede wszystkim lubi powtarzalność. Jeśli dobrze wybierze, to chce, żeby ten wybór powtórzył się następnym razem. Jest też uczuciowy i skłonny do zaangażowania oczywiście o ile nie zostanie zlekceważony - wylicza Cybruch.

Klient nasz Pan?

Dzisiaj klienci mają dużo wyższe wymagania niż kiedyś. Chcą się czuć emocjonalnie związani z miejscem. Kupią filozofię restauracji, jeżeli ta ją posiada.

- Dla porównania niezadowolony klient powie ok. 15 osobom, gdzie był. W momencie złych doświadczeń ponad 50 proc. klientów nigdy nie skorzysta z usługi powtórnie. Co ciekawe jedynie 9 proc. klientów odchodzi z powodu ceny, 14 proc. z powodu jakości, 68 proc. z powodu obsługi - wskazuje Krzysztof Cybruch.

HoReCa: Jak dzisiaj dbać o gości? 

– Pierwsze wejście, klient wchodzi, powitanie, używanie odpowiednich form „Pan”, „Pani”, słuchanie, odpowiadanie na potrzeby, kelner, który zna menu – to takie banalne rzeczy, o których wiele osób wciąż zapomina. Nie wolno kazać klientowi czekać na siebie. Jeżeli klient ma zamówić coś, czego przygotowanie dłużej potrwa, to mu to trzeba powiedzieć. Należy ustalić na kuchni zasady wydawania konkretnych dań. Poza tym złote zasady: naprawiaj problemy natychmiast, przeproś, nie unoś się, nie rób dramy, klient dzisiaj ma zawsze rację i ciężko z tym dyskutować – zapewnia Krzysztof Cybruch.

Jakie jeszcze błędy popełniają lokale? Np. jeden rodzaj drinka robiony 3 razy, który inaczej smakuje, telefon na stronie restauracji, który przez parę dni nie jest aktywny, muzyka w lokalu tak głośna, że nie da się rozmawiać, zbyt długie czekanie na obsługę czy przebitka na winie 700 proc. - wylicza ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.