Partnerzy portalu
Wzrost kosztów to dla gastronomii ogromne wyzwanie. IGGP wdraża program FoodBuy Jacek Czauderna, prezes zarządu IGGP zapewnia, że branża HoReCa szykuje się na sezon letni 2022/fot. PTWP

Wzrost kosztów to dla gastronomii ogromne wyzwanie. IGGP wdraża program FoodBuy

Autor: Magdalena Brzózka Data: 01 czerwca 2022 22:35

- Przygotowujemy program FoodBuy, który skróci łańcuch i zoptymalizuje koszty zakupów. To nasza zdecydowana interwencja przeciw skutkom pandemii i inflacji - mówi serwisowi Jacek Czauderna, prezes zarządu IGGP.

Galopujące ceny żywności i surowców na liście wyzwań gastronomii

Obecnie, po 2 latach pandemii i w obliczu skomplikowanej sytuacji geopolitycznej, branża gastronomiczna mierzy się z kolejnymi wyzwaniami.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W tych czasach, w dobie galopujących cen żywności, surowców i kosztów, musimy każdą złotówkę oglądać kilka razy. Nie możemy przecież w nieskończoność podnosić cen więc musimy się optymalizować na wielu szczeblach działalności operacyjnej - zapewnia Jacek Czauderna.

Rynek pracy HoReCa - nadal brakuje profesjonalitów 

- W gastronomi kluczowe są dwa czynniki: smak i serwis, jeśli te dwa elementy zapewnimy, to mamy klucz do sukcesu i zysku. Jednak aby to osiągnąć muismy mieć wykwalifikowaną kadrę. Nie wszyscy obywatele Ukrainy, którzy są obecnie w Polsce mają kompetencje w tej dziedzinie więc problem braku rąk do pracy nie zniknął - dodaje Jacek Czauderna. Oczywiście częsciowo pracownicy z Ukrainy pomagają w tym biznesie ale nie rozwiazuje to wszystkich problemów.

HoReCa - branża szykuje się na sezon wakacyjny

- Musimy być gotowi na sezon wakacyjny, żeby odrobić minione pandemiczne lata. Przygotowujemy się do sezonu letniego, widzę duże ożywienie w branży - dodaje Jacek Czauderna.

IGGP - integracja kluczem do sukcesu

Wzrost kosztów to dla gastronomii ogromne wyzwanie. Dlatego przygotowujemy program FoodBuy, który skraca łańcuch dostaw od producenta do lokalu gastronomicznego. Nowoczesne rozwiązanie ma przynieść nawet kilkadziesiąt procent oszczędności umęczonym pandemią i inflacją restauracjom. Jest to też szansa dla producentów żywności, importerów i rolników. To nasza zdecydowana interwencja przeciw skutkom pandemii i inflacji - wylicza Jacek Czauderna.

Poza tym IGGP będzie namawiać swoich członków do uruchamiania corner shopów w ich lokalach. - Chodzi o to, żeby konsumenci mieli możliwość zakupu w lokalach gastronomicznych produktów polecanych przez szefów kuchni z konkretnych lokali. Dzięki temu może powstać kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy punktów sprzedaży - dodaje szef IGGP.

Jego zdaniem program optymalizuje koszty zakupów.

- Namawiam do integracji w naszej izbie, bo skala powoduje, że można łatwiej obronić się przed rosnącymi kosztami. To zwiększy pozycję negocjacyjną naszych członków. Razem możemy więcej, musimy uwierzyć w integrację - zapewnia Czauderna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz