×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Co drugi Polak nie chce kontaktować się z kelnerem podczas składania zamówienia?
Chcemy zamawiać przy stoliku, ale bez konieczności wymiany zdań. Fot. Shutterstock

Co drugi Polak nie chce kontaktować się z kelnerem podczas składania zamówienia?

Autor: Katarzyna Gubała Data: 25 stycznia 2023 11:35

Usprawnienia cyfrowe w ciągu 5 lat mogą dodać 5,4 pkt procentowego do całkowitej stopy wzrostu sektora gastronomii - wynika z badania Adyen Retail Report. A czego oczekują klienci gastronomii?

Niektóre udogodnienia wprowadzone w celu bezpiecznego zminimalizowania kontaktu osobistego, takie jak składanie zamówień z wyprzedzeniem za pośrednictwem aplikacji mobilnych czy zamawianie na platformach dostawczych, stały się już standardem. 

Chcemy zamówić i zapłacić - niekoniecznie przy udziale kelnera

Prawie co drugi Polak nie chce kontaktować się z kelnerem podczas składania zamówienia. Ma się to odbyć przy stoliku, bez konieczności wymiany zdań - czytamy w komunikacie prasowym.

Rozwiązanie uwielbiane w ramenowniach w Tokio - klient wybiera dodatki z listy czekającej na niego na stole, kelner zabiera ją i wraca z gotowym zamówieniem, a całość przebiega nawet bez wymiany spojrzeń. W Europejskich realiach klientom zależy jednak po prostu na możliwości złożenia zamówienia np. na tablecie. Podobnych usprawnień oczekujemy także w kontekście płatności.

Metody zbliżeniowe zyskują na znaczeniu

Coraz chętniej korzystamy z metod zbliżeniowych. Ciekawą alternatywą dla restauracji może być więc wykorzystanie aplikacji Facebook Messenger do rozliczeń przy stoliku. Klient po prostu otwiera aplikację, wybiera lokalizację restauracji i wpisuje numer stolika. Zamówienie jest przywoływane z kasy i wyświetlane w Messengerze. Następnie klient zatwierdza zamówienie i płaci jednym kliknięciem za pomocą zapisanej opcji płatności. Ta jest przetwarzana, potwierdzenie wysyłane do kasy, a rachunek zamykany. Cały proces trwa około 45 sekund. 

61 proc. klientów w Polsce (6 proc. więcej niż globalnie) chce, by miejsca eventowe, jak targi śniadaniowe, zloty food-trucków czy wydarzenia stadionowe, były całkowicie bezgotówkowe - czytamy w komunikacie. 

Długie oczekiwanie na płatność za produkt kosztuje europejski przemysł detaliczny 12 mld euro utraconej sprzedaży każdego roku, a jedna trzecia konsumentów deklaruje, że przy zakupie posiłku woli korzystać z kanałów cyfrowych.

- Przykład usprawniający finalizację zakupu? W związku z pandemią nastąpił ogromny wzrost stosowania kodów QR - w końcu umożliwiają one korzystanie z własnego telefonu, eliminując konieczność kontaktu z przedmiotami dotykanymi przez innych. A ponieważ kody te są dodatkowo opłacalnym sposobem na rozwiązanie wielu elementów ścieżki zakupowej, nigdy nie było lepszego czasu dla firm na włączenie ich do swojej strategii płatności - komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz