Czy działania marketingowe w restauracji o komunikację z mediami i influencerami? Czy strona internetowa restauracji wciąż jest potrzebna?Odpowiada Bartosz Rybarczyk, specjalista marketingu, współwłaściciel ''Panowie od marketingu''.
- Oczywiście, że tak! Poczytne portale i czasopisma, audycje w radio, czas antenowy w telewizji oraz znane twarze, czy eksperci od zawsze jawią się jako doskonałe przekaźniki informacji i są popularnymi narzędziami perswazji - mówi Bartosz Rybarczyk.
Wskazuje, że obecność w różnych mediach oraz korzystanie z usług osób medialnych związanych mniej lub bardziej z konkretną branżą, ale na tak zwanym topie, może wpłynąć na naszą rozpoznawalność i wyniki sprzedażowe.
- Coraz popularniejsze stają się współprace barterowe, dzięki którym obie strony czerpią określone korzyści. Publikacje o działaniach restauracji w portalu branżowym lub na łamach popularnego czasopisma, często ukazują ogromne znaczenie danego lokalu na mapie polskiej gastronomii, ale mogą także dotrzeć do osób, które nie korzystają z social mediów - uważa.
Natomiast spot w telewizji czy reklama w radio pokazują, że dane miejsce może sobie pozwolić również na droższą promocję.
- Mimo że głównym kanałem informacji obecnie jest Internet, to nadal liczy się siła telewizji. Współcześnie, można i dobrze jest korzystać z wielu form promocji - podkreśla Bartosz Rybarczyk.
Zwraca uwagę, że wciąż ważna jest strona internetowa lokalu gastronomicznego.
- Obecnie strony internetowe restauracji stały się bardziej ich wizytówką, niż miejscami, dzięki którym odnotowuje się duże konwersje. Chociaż w dobie pandemii, w okresie, gdy niemożliwe było zapraszanie gości do restauracji, stały się one doskonałą przestrzenią do sprzedaży produktów i dań z dostawą do domu lub na wynos. Dlaczego? Ponieważ wiele lokali zdecydowało się wtedy na uruchomienie swoich sklepów internetowych. Wiele restauracji nadal oferuję wynosy, a dla klientów, opcja ta jest bardzo wygodna i chętnie z niej korzystają. Sądzę, że posiadanie strony internetowej przez restaurację to wciąż standard - uważa współwłaściciel ''Panowie od marketingu''.
Zwraca przy tym uwagę, że nie zawsze standardem jest aktywne administrowanie stroną internetową lokalu gastronomicznego.
- To ogromny błąd. Bardzo ważne są aktualizacje informacji, dbanie o spójność przekazu oraz responsywność, czyli dopasowywanie strony do wyświetlania jej np. na ekranach smartfonów. Stronę www trzeba traktować jak profesjonalne portfolio lokalu, gdzie w jednym miejscu można znaleźć historię miejsca, bieżącą ofertę, piękne zdjęcia - podkreśla.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.