×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Poradnik restauratora: Kody QR - jak pomagają zarabiać w biznesie gastronomicznym?
- Wprowadzenie QR kodów do menu w restauracji może przynieść wiele korzyści. Jest zwolennikiem takich rozwiązań - mówi Sławek Głomski. Fot. Shutterstock

Poradnik restauratora: Kody QR - jak pomagają zarabiać w biznesie gastronomicznym?

Autor: Katarzyna Gubała Data: 15 lutego 2023 08:00

- W restauracji kod QR może służyć do wyświetlania menu i potencjalnie umożliwiać klientom składanie zamówień, tak, ale jednocześnie jest ogromnym narzędziem marketingowym - wskazuje Sławek Głomski, szkoleniowiec i konsultant w branży HoReCa.

Sławek Głomski podaje przykład, w jaki sposób kod QR działa w restauracji i jakie czynności umożliwia:

  • Restauracja wyświetla kod QR na stolikach lub przy wejściu.
  • Klienci używają aparatu do skanowania kodów QR na smartfonie, aby zeskanować kod.
  • Kod QR prowadzi klientów do cyfrowego menu na stronie internetowej restauracji lub zewnętrznej platformie do składania zamówień.
  • Klienci mogą przeglądać menu i składać zamówienia bezpośrednio przez aplikacji.
  • Dokonują płatności.
  • Restauracja przyjmuje zamówienie i przygotowuje jedzenie do odbioru lub dostawy.
  • Restauracja pozyskuje email lub numer telefonu na potrzeby email marketingu.

- Wykorzystanie kodu QR do menu i składania zamówień może być wygodne zarówno dla klientów, jak i dla restauracji. Klienci mogą łatwo przeglądać menu i składać zamówienia bez konieczności fizycznego dotykania menu lub interakcji z kelnerem a restauracja może usprawnić proces zamawiania - podkreśla szkoleniowiec i konsultant HoReCa, autor Podcastu Gastronomicznego.

Oszczędność papieru, łatwiejsze zmiany menu

Przekonuje, że wprowadzenie QR kodów do menu w restauracji może przynieść wiele korzyści. Ekspert wskazuje na:

  • Ułatwienie procesu zamawiania jedzenia dla klientów - zamiast korzystać z papierowego menu, klienci mogą skanować kod QR za pomocą swoich telefonów, aby uzyskać dostęp do aktualnego menu.
  • Oszczędność papieru - unikanie drukowania papierowych menu pozwala na ochronę środowiska i zmniejszenie kosztów.
  • Łatwiejsze zarządzanie menu - łatwiej aktualizować i zmieniać menu elektronicznie niż drukować nowe wersje.
  • Automatyczny up- i cross-selling. 
  • Dodanie interaktywnych elementów - QR kody mogą być używane do dodania interaktywnych elementów, takich jak filmy z przygotowywania potraw, aby zwiększyć atrakcyjność menu.
  • Łatwiejsze zbieranie danych - skanowanie kodów QR przez klientów pozwala na łatwe zbieranie danych dotyczących preferencji i zamówień, co może pomóc w tworzeniu lepiej dopasowanego menu i personalizowaniu oferty.

Ekspert wskazuje też, że restauracje mogą używać QR kodów również do udostępniania klientom specjalnych ofert i promocji oraz  za ich pomocą umożliwiać klientom przesyłanie opinii i recenzji na temat swojego doświadczenia w restauracji.

Czytaj też Ekspert: Jak ustalić, czy Twoja restauracja wydaje za dużo na jedzenie?

 

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Partner serwisu