- W tym roku jest bardzo dużo produktów, które nie mają laktozy lub nie mają cukru - mówi horecatrends.pl Piotr Gładysiak, Sempre Group.
Jak mówi Piotr Gładysiak, Sempre Group, na rynku pojawia się obecnie dużo boutikowych cukierni i rzemieślniczych lodziarni, małych produkcji konkurujących z przemysłem. Miejsca takie proponują dużą różnorodność smaków, za którą przemysł nie może nadążyć.
Branża lodowa coraz większą uwagę zwraca na konsumentów z nietolerancjami pokarmowymi oraz klientów będących na dietach.
- Każdego roku analizujemy, co się dzieje w branży. Coraz częściej mamy w społeczeństwie osoby z nietolerancjami żywieniowymi i alergiami. Sportowcy eliminują cukry. Branża odpowiada na to bardzo szybko. W tym roku jest bardzo dużo produktów, które nie mają laktozy lub nie mają cukru - tłumaczy Piotr Gładysiak.
Poszukiwane są także nowe, unikalne połączenia smakowe.
- Cały czas nasi klienci pytają nas o to, co możemy zaproponować z ciekawych kombinacji smakowych - dodaje ekspert.
Jak wymienia, obecnie to m.in. połączenie czekolady z owocami. W tym roku Sempre proponuje ponadto połączenia orzechów z owocami, np. migdał z gruszką, macadamia z ananasem czy pistacja z mandarynką.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.