Bob Kunze-Concewitz (56 l.) ogłosił, że ustępuje ze stanowiska dyrektora generalnego Campari Group. W ciągu 16 lat zrobił imponującą karierę wynosząc na piedestał rynkowy markę, dzięki której otrzymał przydomek "Pan Aperol".
Austriak, który urodził się i dorastał w Stambule, trafił do firmy Campari w 2005 roku, po dwóch latach pracy w Procter & Gamble. W tamtym czasie była to niewiele więcej niż średniej wielkości włoska firma rodzinna. W ciągu dwóch lat został dyrektorem generalnym i rozpoczęła się trajektoria silnego wzrostu. W ciągu półtorej dekady zarówno obroty, jak i zyski firmy potroiły się. Cena akcji wzrosła prawie siedmiokrotnie, a wartość spółki wynosi obecnie 13,2 miliarda euro.
Na wzrost ten wpłynęła przede wszystkim seria 27 przejęć innych marek alkoholi, od amerykańskiej whisky Wild Turkey po jamajski rum Appleton. Kunze-Concewitz nie bał się płacić wysokich cen. Był przekonany, że Campari może szybko odzyskać pieniądze, zwiększając sprzedaż tych często lokalnych marek do poziomu globalnego.
Marka Aperol weszła do portfolio Campari już na dwa lata przed przybyciem Kunze-Concewitza, jednak prowadziła tam raczej "uśpioną egzystencję". Jako kultowy aperitif odrodził się pod rządami Austriaka. Najpierw we Włoszech, a potem popularność szybko "rozlała" się po całym świecie.
The New York Times przypisał popularność Aperolu w 2018 roku po części agresywnemu marketingowi. Firma chętnie rozdawała darmowe Aperole w modnych kurortach wypoczynkowych, takich jak Hamptons w USA, oraz na największych festiwalach muzycznych. Wykorzystano także influencerów.
Kunze-Concewitz pozostanie na stanowisku dyrektora generalnego do kwietnia przyszłego roku, a następnie przejdzie do zarządu jako dyrektor niewykonawczy.
Matteo Fantacchiotti (51 l.), który jest obecnie dyrektorem zarządzającym Campari na region Azji i Pacyfiku, został mianowany zastępcą dyrektora generalnego, a od kwietnia przyszłego roku obejmie stanowisko nowego dyrektora generalnego. Pracuje w Campari od 20 lat, a wcześniej pracował dla Nestle, Diageo i Carlsberga.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.