Partner portalu
2/3 Polaków popiera pomysł stworzenia bonu turystycznego 1000 plus fot. shutterstock

2/3 Polaków popiera pomysł stworzenia bonu turystycznego 1000 plus

Dwie trzecie Polaków popiera pomysł stworzenia specjalnego bonu turystycznego 1000 plus - wynika z badania Santander Consumer Banku. Najchętniej Polacy przeznaczyliby pieniądze z bonu turystycznego na sfinansowanie: noclegów - 55,9 proc., posiłków w czasie wyjazdu - 31,8 proc. i transportu - 26,7 proc.

Autor: PAP Data: 03 czerwca 2020 15:55

W ramach kolejnej edycji raportu "Polaków portfel własny - wyjątkowe lato", Polacy zostali zapytani, jak oceniają pomysł stworzenia specjalnego bonu turystycznego w wysokości 1000 zł (tzw. 1000 plus). Wsparcie miałoby być przeznaczone przez beneficjentów na wydatki związane z wakacyjnym wyjazdem, co wsparłoby rodzimą branżę turystyczną, która znacznie ucierpiała w związku z pandemią koronawirusa - czytamy.

"Blisko jedna trzecia badanych uznała to za bardzo dobry, a kolejne 34 proc. za dobry pomysł. Tylko jedna piąta respondentów wypowiedziała się na jego temat negatywnie" - wynika z badania.

Zdecydowanie bardziej entuzjastyczne do pomysłu wsparcia branży turystycznej nastawione są kobiety, które udzieliły 74,8 proc. pozytywnych odpowiedzi, niż mężczyźni - z wynikiem 56,6 proc. Mężczyźni też w większym odsetku zadeklarowali, że jest to pomysł zdecydowanie zły (17,4 proc. odpowiedzi) - czytamy.

Polacy dobrze przyjmują tego typu formę wsparcia. Aż dwie trzecie z nich pozytywnie ocenia pomysł, choć pewnie ich motywacje są różne - ocenił dyrektor departamentu marketingu i reklamy SCB Dariusz Józefiak. Wskazał, że dla pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, którzy otrzymają bon, to ewidentna korzyść. Beneficjentami tego rozwiązania będzie też, pośrednio i bezpośrednio, bardzo duże grono przedsiębiorców powiązanych z branżą turystyczną, którzy mocno ucierpieli na ostatnich ograniczeniach.

Z badania wynika, że trzy główne obszary wydatków, na które Polacy przeznaczyliby pieniądze z bonu turystycznego, to sfinansowanie noclegów - 55,9 proc. odpowiedzi, posiłków w czasie wyjazdu - 31,8 proc. wskazań oraz transportu na wakacje - 26,7 proc. Wysoko (23,1 proc.) znalazły się także wydatki na dodatkowe atrakcje na miejscu.

"Jak widać, większość pieniędzy z bonu turystycznego zostałaby w miejscu, gdzie Polacy spędziliby wakacje, co z pewnością byłoby istotnym wsparciem dla branży turystycznej. Ale ważne są także deklaracje o wydatkach nie tylko bezpośrednio w hotelu, a także w samej miejscowości pobytu" - wskazał Józefiak.

Dodał, że oprócz wyżywienia, które nie musi być kupowane przecież wyłącznie w hotelu czy pensjonacie, część wydatków trafiłaby do innych lokalnych atrakcji, jak np. muzea, 15 proc. wskazań. "Co ciekawe, zaledwie 5 proc. badanych zadeklarowało, że pieniądze wydałoby na kupienie rzeczy na wyjazd, jak ubrań czy artykułów biwakowych" - zauważył.

Ekspert wskazał, że to czy oraz w jakim kształcie bon turystyczny powstanie, nie jest jeszcze przesądzone. "Badanie pokazuje jednak, że Polakom podoba się ten pomysł, a ich deklaracje mogą wskazywać, że ten projekt spełniłby główne założenie, jakim jest wsparcie dla rodzimej branży turystycznej i wygenerowanie dodatkowego impulsu konsumpcyjnego związanego z spędzeniem wakacji w kraju" - ocenił.

Ogólnopolskie badanie, na potrzeby raportu "Polaków portfel własny - wyjątkowe lato", który ukaże się w całości w drugiej połowie czerwca, przeprowadzone zostało na zlecenie Santander Consumer Banku, przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłej populacji Polski, wynoszącej (N=1100 osób). Badanie realizowane było w dniach 25-31 maja br. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych, wspomaganych komputerowo (CATI).

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.