Partnerzy portalu
72 tys. poszkodowanych klientów Thomasa Cooka fot. shutterstock

72 tys. poszkodowanych klientów Thomasa Cooka

Prace nad rozpatrywaniem roszczeń klientów Thomasa Cooka i Neckermanna, którzy nie pojechali na wakacje z powodu bankructwa biura podróży, rozpoczną się za trzy tygodnie – informują belgijskie media. Poszkodowanych jest 72 tys. osób.

Autor: PAP Data: 08 października 2019 08:48

Belgijska filia brytyjskiego biura podróży Thomas Cook złożyła w poniedziałek wniosek o upadłość. Pracę straci ok. 500 pracowników.

Dziesiątki tysięcy Belgów dokonało rezerwacji w tej firmie, wielu z nich poprzez sieć biur Neckermann. Jak podają media, 72 tys. Belgów jest uprawnionych do zwrotu poniesionych kosztów z belgijskiego funduszu gwarancyjnego.

Jednak fundusz, jak informuje portal VRT, potraktuje priorytetowo tych klientów, którzy ucierpieli z powodu bankructwa, będąc za granicą. Potem pracownicy rozpoczną rozpatrywać roszczenia tysięcy innych osób, które nie pojechały na wakacje.

Mark De Vriendt z funduszu powiedział VRT News, że jak dotąd udało się zapewnić turystom loty powrotne do 6 października.

"Klienci Thomasa Cooka i Neckermanna mają dwa lata na zgłoszenie roszczenia. Nie oznacza to jednak, że zwrot pieniędzy potrwa dwa lata" - dodał De Vriendt.

Roszczenia będą rozpatrywane w porządku chronologicznym zgodnie z datą wyjazdu anulowanego urlopu. Osoby, które odwołały urlop z powodu problemów w firmie Thomas Cook, mogą złożyć je za pośrednictwem strony internetowej funduszu gwarancji podróży.

Thomas Cook - najstarsze i jedno z największych biur podróży na świecie - ogłosiło upadłość przed tygodniem. Jak podkreślają eksperci, główną przyczyną jego problemów było to, że firma nie potrafiła w porę zareagować na globalne zmiany na rynku turystycznym, takie jak rozwój tanich linii lotniczych, powstawanie portali typu booking.com i AirBnB czy przenoszenie sprzedaży usług do internetu.

 

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.