Mimo odpływu sporej części pracowników z branży hotelarskiej podczas pandemii, hotelarstwo nadal pozostaje atrakcyjnym miejscem pracy, gdzie można awansować, rozwijać się i spełniać pasje - podkreślali uczestnicy Pierwszego Śniadania HR.
W wydarzeniu, jakie odbyło się w warszawskim hotelu Renaissance, wzięli udział czołowi przedstawiciele hoteli, firm i sieci branży hotelarskiej z całego kraju. Kolejne spotkanie z przedstawicielami HR z branży zaplanowano na maj br.
Spotkanie, zainicjowane przez Polski Holding Hotelowy, prowadziła Violetta Hamerska, ekspertka branży hotelowej Guest & Employee Experience. Jak podkreśliła, według raportu World Travel & Tourism, tylko w pierwszych miesiącach pandemii z branży hotelarskiej na całym świecie odeszło 55 milionów osób. W wyniku tego w Europie w hotelarstwie zostanie obsadzone zaledwie 1 miejsce na 8 wakatów. Dane te pokazują, jak dużym wyzwaniem jest utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych pracowników w tej branży - czytamy w komunikacie Polskiego Holdingu Hotelowego.
Hamerska zwróciła również uwagę na największe wyzwania, z którymi na co dzień mierzą się zespoły HR w hotelach. Mowa tu przede wszystkim o odejściu doświadczonych pracowników, pozyskaniu nowych i braku pracowników sezonowych, a także o zarządzaniu różnorodnością pokoleniową. Dodatkowo trzeba również mierzyć się z opinią, że hotelarstwo to ryzykowna branża, narażona na ciągłe zmiany.
- Mimo tych różnych wyzwań, z którymi mamy do czynienia, nie można nie zauważyć, że nasza branża w ostatnim czasie, a zwłaszcza podczas pandemii, pokazała, że hotelarze potrafią stawić czoła największym trudnościom. Przetrwaliśmy ten trudny dla nas wszystkich okres i idziemy dalej. Teraz przyszedł czas współpracy, dlatego musimy łączyć swoje siły, żeby konkurować nie między sobą, ale z innymi branżami. Naszym celem jest pokazanie innym, że hotelarstwo to fascynujące miejsce, gdzie można pięknie rozwijać swoje kompetencje, wykonując prestiżowy zawód - powiedziała Hamerska.
Uczestnicy dyskusji podkreślili, że jednym ze sposobów zatrzymania najlepszych pracowników w organizacji jest odpowiednie i skuteczne zarządzanie talentami tak, by pracownicy mieli poczucie ciągłego rozwoju zawodowego i samorealizacji oraz jak najlepiej wykorzystywali w pracy swoje naturalne uzdolnienia i preferencje.
- Rozmawialiśmy przede wszystkim o tym, jak zapobiegać rotacji pracowników. Niezbędne do tego jest odczarowanie wizerunku branży. To wszystko powinno się dokonać poprzez współpracę, aby scalić branżę i budować pozytywną fasadę wizerunku hotelarza. Trzeba pokazać obecnym i przyszłym pracownikom, że hotelarstwo to miejsce, gdzie można awansować, rozwijać się i spełniać pasje - zaznaczyła Anna Chwałko, dyrektor hotelu Best Western Mariacki i Browaru Mariacki w Katowicach oraz Dyrektor Regionalna Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele Polskiego Holdingu Hotelowego, Polskich Hoteli Niezależnych, Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Grupy Dobry Hotel, Grupy Arche, Satoria Group, Zdrojowa Hotels, Best Western Mariacki w Katowicach, Holiday Inn Warszawa Józefów, Sofitel Warsaw Victoria, Polonia Palace, Hotelu St Bruno w Giżycku, Hotelu Rondo w Kutnie, Hotel Szafir w Jastrzębiej Górze oraz przedstawiciele międzynarodowych sieci hotelowych: Louvre Hotels.
Kolejne spotkanie branży dotyczące wyzwań w obszarze HR odbędzie się w Renaissance Warsaw Airport Hotel, w maju br
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.