Partnerzy portalu
Branża hotelarska chce powrotu do świadczenia usług w pełnym zakresie. APEL do premiera i MZ Hotele działające w odpowiednim reżimie sanitarnym nie są ogniskami wirusa SARS-CoV-2 - podkreśla izba hotelarstwa Fot. Shutterstock

Branża hotelarska chce powrotu do świadczenia usług w pełnym zakresie. APEL do premiera i MZ

Autor: PAP Data: 07 grudnia 2021 10:55

Zachowanie ciągłości i przewidywalność prowadzenia działalności oraz pilne wydanie rozporządzenia umożliwiającego hotelom w najbliższym czasie powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie – to niektóre z postulatów Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego zawartych w piśmie do premiera i ministra zdrowia.

Izba apeluje również o pilne doprowadzenie do spójności przepisów Rozporządzenia z przepisami o ochronie danych osobowych, w kontekście sprawdzania paszportów covidowych.

W piśmie adresowanym do szefa rządu i ministra zdrowia IGHP podkreśla, że branża z niepokojem przyjęła informację o wprowadzeniu dalszych ograniczeń limitu, do 50 proc. obłożenia (z wyłączeniem osób zaszczepionych przeciwko COVID-19).

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Hotele nie są ogniskami koronawirusa

Izba podkreśla, że hotele działające w odpowiednim reżimie sanitarnym nie są ogniskami wirusa SARS-CoV-2. Z danych IGHP zebranych w dniach od 25 do 29 listopada br. wynika, że w ponad 52 proc. obiektów w pełni zaszczepiło się ponad 80 proc. pracowników, a w kolejnych 36 proc. hoteli - odsetek ten mieści się w przedziale od 51 proc. do 80 proc.

Świadczy to o bardzo dużej odpowiedzialności hotelarzy i o ich właściwym przygotowaniu do bezpiecznej obsługi gości.

- Zwracamy się zatem w imieniu branży hotelarskiej z apelem o zachowanie ciągłości i przewidywalność prowadzenia działalności oraz o pilne wydanie rozporządzenia umożliwiającego hotelom w najbliższym czasie powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie - czytamy w piśmie.

Sprawdzanie paszportu covidowego w hotelach

Hotelarze podkreślają też, że odrębnym problemem wynikającym z administracyjnych ograniczeń w przyjmowaniu gości zaszczepionych ponad limit 50 proc. obłożenia jest prawna podstawa do weryfikacji gości zaszczepionych podczas ich przyjmowania do hotelu, czyli możliwość legalnego sprawdzania paszportów covidowych.

- Wielokrotnie informowaliśmy, że taki obowiązek nałożony na hotelarzy wymagałby udzielenia im stosownego upoważnienia do weryfikacji zaszczepienia się przez gości, a także upoważnienia do przechowywania danych wrażliwych na wypadek kontroli. Odpowiednim zaświadczeniem, na podstawie którego hotele mogłyby przyjmować gości zaszczepionych ponad ustalony limit jest stosowany w państwach UE Unijny Certyfikat Covid - podkreśla Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.

IGHP zaapelowała o pilne doprowadzenie do spójności przepisów Rozporządzenia z przepisami o ochronie danych osobowych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz