Partnerzy portalu
Branża hotelarska chce powrotu do świadczenia usług w pełnym zakresie. APEL do premiera i MZ Hotele działające w odpowiednim reżimie sanitarnym nie są ogniskami wirusa SARS-CoV-2 - podkreśla izba hotelarstwa Fot. Shutterstock

Branża hotelarska chce powrotu do świadczenia usług w pełnym zakresie. APEL do premiera i MZ

Zachowanie ciągłości i przewidywalność prowadzenia działalności oraz pilne wydanie rozporządzenia umożliwiającego hotelom w najbliższym czasie powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie – to niektóre z postulatów Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego zawartych w piśmie do premiera i ministra zdrowia.

Autor: PAP Data: 07 grudnia 2021 10:55

Izba apeluje również o pilne doprowadzenie do spójności przepisów Rozporządzenia z przepisami o ochronie danych osobowych, w kontekście sprawdzania paszportów covidowych.

W piśmie adresowanym do szefa rządu i ministra zdrowia IGHP podkreśla, że branża z niepokojem przyjęła informację o wprowadzeniu dalszych ograniczeń limitu, do 50 proc. obłożenia (z wyłączeniem osób zaszczepionych przeciwko COVID-19).

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Hotele nie są ogniskami koronawirusa

Izba podkreśla, że hotele działające w odpowiednim reżimie sanitarnym nie są ogniskami wirusa SARS-CoV-2. Z danych IGHP zebranych w dniach od 25 do 29 listopada br. wynika, że w ponad 52 proc. obiektów w pełni zaszczepiło się ponad 80 proc. pracowników, a w kolejnych 36 proc. hoteli - odsetek ten mieści się w przedziale od 51 proc. do 80 proc.

Świadczy to o bardzo dużej odpowiedzialności hotelarzy i o ich właściwym przygotowaniu do bezpiecznej obsługi gości.

- Zwracamy się zatem w imieniu branży hotelarskiej z apelem o zachowanie ciągłości i przewidywalność prowadzenia działalności oraz o pilne wydanie rozporządzenia umożliwiającego hotelom w najbliższym czasie powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie - czytamy w piśmie.

Sprawdzanie paszportu covidowego w hotelach

Hotelarze podkreślają też, że odrębnym problemem wynikającym z administracyjnych ograniczeń w przyjmowaniu gości zaszczepionych ponad limit 50 proc. obłożenia jest prawna podstawa do weryfikacji gości zaszczepionych podczas ich przyjmowania do hotelu, czyli możliwość legalnego sprawdzania paszportów covidowych.

- Wielokrotnie informowaliśmy, że taki obowiązek nałożony na hotelarzy wymagałby udzielenia im stosownego upoważnienia do weryfikacji zaszczepienia się przez gości, a także upoważnienia do przechowywania danych wrażliwych na wypadek kontroli. Odpowiednim zaświadczeniem, na podstawie którego hotele mogłyby przyjmować gości zaszczepionych ponad ustalony limit jest stosowany w państwach UE Unijny Certyfikat Covid - podkreśla Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.

IGHP zaapelowała o pilne doprowadzenie do spójności przepisów Rozporządzenia z przepisami o ochronie danych osobowych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.