Partnerzy portalu
Centralny Port Komunikacyjny podpisał list intencyjny z Polskim Holdingiem Hotelowym Na zdjęciu Mikołaj Wild, prezes spółki CPK oraz Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego. Fot. Polski Holding Hotelowy

Centralny Port Komunikacyjny podpisał list intencyjny z Polskim Holdingiem Hotelowym

Autor: KG/horecatrends Data: 16 września 2022 13:15

Centralny Port Komunikacyjny podpisał list intencyjny z Polskim Holdingiem Hotelowym. To wstęp do współpracy obejmującej m.in. przygotowanie koncepcji infrastruktury hotelowej na obszarze wokół planowanego Portu Solidarność.

Jak informuje Polski Holding Hotelowy, na mocy podpisanego porozumienia strony zobowiązują się podjąć wspólne działania dotyczące m.in. oceny rynku hotelowego (szczególnie działalności w obszarze lotnisk), wypracowania rekomendacji w zakresie bazy hotelowej na terenie tzw. Airport City (obszaru wokół Portu Solidarność), a także określenie wymagań lokalizacyjnych czy analiza rentowności.

Ponadto PHH ma zostać włączony do prac koncepcyjnych nad zagospodarowaniem obszarów udostępnionych do wykorzystania po przeniesieniu cywilnego ruchu lotniczego Lotniska Chopina.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

- CPK wykorzystuje potencjał spółek państwowych. PHH już obecnie jest jednym z największych właścicieli hoteli lotniskowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki CPK przed spółką otwiera się nowe pole ekspansji. Dla CPK z kolei współpraca z doświadczonym partnerem trwale obecnym na polskim rynku to gwarancja najlepszej jakości usług dla pasażerów korzystających z Portu Solidarność - podkreśla Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.

PHH chce wykorzystać doświadczenie z hotelami przylotniskowymi

Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego, wskazuje, że PHH jest spółką posiadającą największe doświadczenie na polu hoteli przylotniskowych, nie tylko w Polsce, ale również w tej części Europy.

- Posiadamy 7 hoteli przy portach lotniczych, które w swoim segmencie biznesowym są liderami rynku i to doświadczenie chcemy wnieść do projektu, jakim jest Centralny Port Komunikacyjny. Od początku przedstawienia idei CPK byliśmy zwolennikami tych rozwiązań, tym bardziej, że będąc bardzo blisko biznesowo ruchu lotniczego w Warszawie widzimy ile potencjału ucieka z Polski ze względu na ograniczone możliwości Lotniska Chopina. Jestem przekonany, że planowane otwarcie CPK, wstępnie dla 40 mln pasażerów rocznie, jest jak najbardziej uzasadnione, zwłaszcza przy tych wynikach jakie obecnie osiąga stołeczny port i przy ogólnym rozwoju ruchu lotniczego w Europie - mówi Gheorghe Marian Cristescu.

I dodaje: -  Tym bardziej nie może nas zabraknąć przy tej inwestycji, gdzie również widzimy duże szanse rozwoju dla nas.

Dotychczas spółka CPK podpisała porozumienia z uczelniami (m.in. Politechniką Warszawską, Politechniką Gdańską czy Akademią Górniczo-Hutniczą), instytucjami badawczymi (Sieć Badawcza Łukasiewicz) czy spółkami państwowymi (m.in. PERN, Rail Baltica).

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz