Partnerzy portalu
Czy luksusowe hotele potrzebują gwiazdek? fot. materiały prasowe

Czy luksusowe hotele potrzebują gwiazdek?

Autor: www.horecatrends.pl Data: 23 maja 2019 11:33

Liczba gwiazdek tradycyjnie wyznacza standard obiektów hotelowych. W przeszłości ich suma pobudzała wyobraźnię podczas przeglądania katalogów. Kilka zdjęć, krótki opis i 3 czy 5 gwiazdek – takie informacje musiały wystarczyć w wyborze miejsca wypoczynku. Dziś goście wyszukują hotele za pośrednictwem stron do rezerwacji, które udostępniają setki zdjęć, a użytkownicy, którzy wcześniej odwiedzili obiekt, dzielą się swoją opinią. Klient doskonale wie czego chce i potrafi to znaleźć. Czy wobec tego gwiazdki mają jeszcze sens?

Wielu turystów wciąż jest zdania, że im więcej gwiazdek tym lepiej. Za to świadomy podróżnik już od dawna przy wyborze miejsca noclegu nie kieruje się ich liczbą. Dlaczego? Kategoryzacja hoteli nie jest jednolita na całym świecie, a jej kryteria nie zawsze są jasne i przejrzyste. Na liczbę gwiazdek przyznawanych polskiemu hotelowi wpływa m.in. lokalizacja obiektu, wielkość i wyposażenie pokoju. Przepisy nie wspominają jednak o subiektywnych kryteriach jak np. stan wyposażenia, jakość łóżka czy poziom obsługi. Bywa też tak, że nowy hotel trzygwiazdkowy oferuje lepszy standard, niż starszy czterogwiazdkowy. Branża stale podwyższa poprzeczkę i nawet zwykłe pensjonaty oferują często udogodnienia znane wcześniej tylko wysokiej klasy obiektom.

Jeszcze inne przepisy obowiązują zagranicą i sugerując się polskimi standardami, możemy doświadczyć rozczarowania.  Kilkugwiazdkowe obiekty np. w Egipcie może znacząco odbiegać od europejskich standardów. Dlatego coraz więcej turystów przestało ufać gwiazdkom, a polega na opiniach ludzi, którzy już gościli w danym hotelu i opisali swoje wrażenia na stronach rezerwacyjnych.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Kategoryzacja bywa też kłopotliwa dla właścicieli hoteli. Przystosowanie obiektu do standardu 5 gwiazdek może prowadzić do wzrostu kosztu stałego i operacyjnego, który nie zawsze przekłada się bezpośrednio na komfort gościa. Bywa tak, że lepiej zainwestować, w bardziej komfortowe łóżka, nowoczesne urządzenie czy  szkolenia dla personelu. Dziś to profesjonalna obsługa bardziej wpływa na pozytywne doświadczenie odwiedzających, niż to, że pokoje zaopatrzone są w notatnik i zestaw do szycia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz