Partnerzy portalu
EEC 2021: Hotelarstwo - nowe otwarcie (relacja z debaty i galeria zdjęć) Uczestnicy sesji „Turystyka – nowe otwarcie” podczas EEC 2021 dyskutowali o kondycji rynku hotelowego w Polsce/ fot. PTWP

EEC 2021: Hotelarstwo - nowe otwarcie (relacja z debaty i galeria zdjęć)

Rynek hotelowy odbudowuje się w niejednorodnym tempie. Nad branżą wciąż kładzie się cień niepewności. Biznes uczy się na nowo hotelarstwa - to wnioski z dyskusji „Turystyka – nowe otwarcie”, która odbyła się podczas EEC.

Autor: www.propertynews.pl Data: 24 września 2021 08:30

- Okres pandemiczny przyniósł duże zmiany w preferencjach konsumenckich, a okres lockdownu wywarł wielki wpływ na zachowania - mówił podczas debaty w ramach EEC 2021  Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw promocji polskiej marki, wspominając o tzw. turystyce niepewności.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

- Jesteśmy niepewni dnia następnego, jeśli chodzi o rozwój pandemii, podróżujemy bliżej, w bezpieczne regiony, rezerwujemy w maksymalnie bliskim okresie czasu, by obniżyć ryzyko - wyjaśnia minister. - Wiele tych zjawisk oraz problemy na rynku pracy w HoReCa spowodowały, że turystyka stała się sektorem niepewnym i budowanie na nim pewnych scenariuszy gospodarczych jest w tej chwili zdecydowanie osłabione - dodał.

Zdaniem Ireneusza Węgłowskiego, prezesa Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, przewodniczącego rady, Polska Organizacja Turystyczna nastroje są umiarkowanie optymistyczne, ale niepewność pozostaje. Ekspert zaznacza, że branża hotelowa nie jest jednorodna. - Według naszych danych niektóre hotele w okresie wakacyjnym nadrobiły częściowo straty, ale wielu obiektom, w tym hotelom sieciowym zlokalizowanym w miastach i opartym o segment MICE czy sprofilowanym na zagraniczny biznes, niestety, się to nie udało - mówi prezentując najnowsze dane za wrzesień. -  65 proc. obiektów w Polsce zanotowało frekwencję powyżej 75 proc. a 85 proc. hoteli odnotowało frekwencję powyżej 40 proc., w grupie wypoczynkowej cztery na pięć hoteli zanotowały frekwencję powyżej 70 proc. podczas gdy w grupie biznesowej i MICE poziom 70-proc. frekwencji uzyskało tylko 23 proc. hoteli. Tę niejednorodność należy brać pod uwagę przy prognozach na przyszłość - zaznaczył.

Zarządzanie hotelem - jak praca na giełdzie

- Niepewność, zarówno w sektorze gościa indywidualnego, jak i w branży MICE jest bardzo duża - mówił podczas panelu w ramach EEC 2021 Michał Kozak, prezes zarządu Hotel Arłamów SA, ale zaznacza, że mimo to podchodzi optymistycznie do biznesu. Wskazuje również na różnorodność doświadczeń, które na nowo rozrysowują mapę zachowań konsumenckich. - Zarządzanie obiektem przypomina dziś pracę na giełdzie. Wskaźniki cały czas rosną albo spadają, w zależności liczby zachorowań, decyzji rządu czy ogólnego przekonania do podróży. Uczymy się na nowo hotelarstwa, bo zachowania konsumenckie są odmienne od stabilnych zachowań konsumenckich, z którymi mieliśmy do czynienia w 2019 r. - mówił.

Michał Kozak podkreślił, że turystyka w segmencie przyrodniczym jest bardzo pożądana, ale we wrześniu i październiku notowane są wzrosty w sektorze MICE. - Grup konferencyjnych jest bardzo dużo - przyznaje. - Mamy moment, w którym możemy sobie pozwolić na oddech, ale długoterminowo sytuacja jest bardzo trudna. Mamy do czynienia z dużą inflacją, odwróconym rynkiem pracownika w sektorze hotelarskim, dużą korektą na rynku wynagrodzeń, dużym wzrostem cen produktów spożywczych i widmem czwartej fali. Robimy założenia i plany, ale są one obarczone bardzo dużą niepewnością - przyznał prezes zarządu Hotel Arłamów SA.

MICE - powrót będzie dłuższy 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.