Ekspert: Hotele będą musiały znaleźć sposób, aby zapewnić swoich gości i klientów o bieżącej dezynfekcji obiektów



horecatrends.pl - 07 kwietnia 2020 11:54


W wyniku epidemii i obostrzeń, zamknięte zostały restauracje, hotele i centra handlowe. Branża nieruchomości komercyjnych stanęła w obliczu ogromnego wyzwania. Czy istnieje recepta, aby przetrwać ten kryzys? Swoimi spostrzeżeniami podzielił się Alex Kloszewski, partner zarządzający Hotel Professionals & Hotel Professionals Management Group - pierwszej firmy doradczej dedykowanej branży hospitality w Polsce.

- Branża hotelarska straciła przychody już w pierwszych 2 tygodniach marca, a kolejne tygodnie odwoływanych rezerwacji pokazały, że bez wsparcia w utrzymaniu płynności finansowej nie będzie w stanie przetrwać tego kryzysu. Hotele próbują walczyć wspólnie o wsparcie branży przez Państwo, ale każda inwestycja to inna historia i odrębnie stara się znaleźć rozwiązanie, współpracując z partnerami w biznesie. Branża targowa również powołała sztab kryzysowy. Ponad połowa związanych z nią firm już teraz deklaruje zwolnienia pracowników - tłumaczy Alex Kloszewski.

Zdaniem eksperta nieuniknione będzie także wprowadzenie nowych standardów, aby zapewnić wszystkim poczucie bezpieczeństwa. 

-Wszystko się zmieni! Hotele będą musiały znaleźć sposób, aby zapewnić swoich gości i klientów o bieżącej dezynfekcji obiektów, o tym, że każdy hotel przed zameldowaniem kolejnego gościa będzie miał certyfikat sanitacji. To stanie się standardem. Myślę, że przy recepcji gościom będą nieodpłatnie wydawane maski i rękawiczki. Praca w kuchni i cały personel będzie poddawany dezynfekcji, a odpowiednie certyfikaty będą dostępne do wglądu. Kelnerzy i barmani będą nosić maski, rękawiczki, etc. - dodaje ekspert.