Partnerzy portalu
Ekspert: Wakacje 2021 w miejskich hotelach lepsze niż przed rokiem Podczas tegorocznych wakacji zaobserwowaliśmy wyraźnie wyższe obłożenie niż rok temu - oceniła Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie. / fot. materiały prasowe

Ekspert: Wakacje 2021 w miejskich hotelach lepsze niż przed rokiem

Podczas tegorocznych wakacji zaobserwowaliśmy wyraźnie wyższe obłożenie niż rok temu. To cieszy, ale droga do osiągnięcia poziomu rezerwacji sprzed pandemii jest jeszcze długa - mówi Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie, w skład której wchodzi m.in. Hotel Kossak.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 31 sierpnia 2021 11:08

To były już drugie wakacje z rzędu, w trakcie których hotele funkcjonowały w pandemicznej rzeczywistości. I chociaż przez cały czas mogą one przyjmować ograniczoną liczbę gości (aktualny limit to 75 proc. dostępnych pokoi), to lato 2021 roku przyniosło promyk nadziei. Także w przypadku hoteli miejskich, które od samego początku pandemii COVID-19, ze względu na wyraźnie ograniczoną liczbę turystów z zagranicy oraz mniejszą ilość wydarzeń biznesowych i wyjazdów służbowych, są w trudniejszym położeniu niż hotele w górach, nad morzem czy jeziorami.

Więcej gości z Polski niż z zagranicy

- W lipcu i sierpniu 2021 roku zanotowaliśmy średnie obłożenie na poziomie odpowiednio około 45 i 65 proc. (były też i takie weekendy, kiedy mieliśmy zajęte 100 proc. wszystkich dostępnych pokoi). Na bazie zeszłorocznych doświadczeń spodziewaliśmy się gorszych wyników, bo wówczas ten wskaźnik wynosił po około 25 proc. - mówi Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

- Trudno mówić o przychodach na poziomie sprzed wybuchu pandemii, ale to i tak jest dobry wynik, który pozwala nam pokryć wszystkie koszty i odłożyć coś na kolejne, bardzo niepewne miesiące -  dodaje Joanna Ostrowska.

W przypadku sieci Osti-hotele, podobnie jak w przypadku innych miejskich obiektów, dobre wyniki to zasługa polskich gości.

-  Przed pandemią 80 proc. gości stanowili ci z zagranicy. Teraz te proporcje się odwróciły, a Polacy dokonują dziewięć na dziesięć rezerwacji. Gości z zagranicy jest więcej niż kilka miesięcy temu, ale cały czas są to pojedyncze noclegi - mówi zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele, w skład której wchodzi m.in. Hotel Kossak. - Nie spodziewam się, aby ta sytuacja wkrótce się zmieniła, tym bardziej, że loty z Wielkiej Brytanii pozostaną zawieszone co najmniej do końca września - dodaje Joanna Ostrowska.

Przez brak kongresów i konferencji mniej klientów biznesowych

Niepewność to hotelowa codzienność od wielu miesięcy. Decyzje o rezerwacji, zarówno organizatorów wydarzeń, jak i indywidualnych gości, uzależnione są od aktualnej sytuacji epidemiologicznej.

- Firmy oraz goście indywidualni przyzwyczaili się do tego, że nie ma problemu z rezerwacją w ostatniej chwili. To zupełnie inna sytuacja od tej sprzed pandemii, gdzie w Krakowie - mieście mocno biznesowym i kongresowym - miejsce na wydarzenie rezerwować było trzeba nawet z rocznym wyprzedzeniem. Grafik był tak mocno napięty, że na przykład w przypadku naszych hoteli rezerwacje na miesiąc-półtora przed spotkaniem nie były możliwe, z czym dziś nie ma problemu. Booking window, czyli czas między rezerwacją a przyjazdem do hotelu, skrócił się także mocno w przypadku gości indywidualnych z kilku tygodni do nawet jednego dnia. To ma wpływ zarówno na logistykę, pracę zespołu, a także trudność ze strategicznym planowaniem sprzedaży, bo ceny zmieniają się nawet kilka razy dziennie. Tym samym trudno planować cokolwiek z wyprzedzeniem, tworzyć plany roczne, kiedy nie wiadomo jak będzie wyglądać następny miesiąc  - podsumowuje Joanna Ostrowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.