Partnerzy portalu
Focus Hotels planuje ekspansję krajową i wejście na nowe rynki Łukasz Płoszyński, Wiceprezes Zarządu Focus Hotels

Focus Hotels planuje ekspansję krajową i wejście na nowe rynki

Polska sieć Focus Hotels należąca do Grupy Kapitałowej IMMOBILE S.A. opublikowała swoje wyniki za rok 2018. Spółka zanotowała ponad 22% wzrost przychodów względem roku poprzedniego. Focus Hotels planuje konsekwentny rozwój sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku. Równolegle do ekspansji krajowej, prowadzone są także działania mające na celu wprowadzenie sieci na rynek rumuński, węgierski, słowacki oraz czeski.

Autor: horecatrends.pl Data: 29 kwietnia 2019 14:14

Sieć Focus Hotels S.A. osiągnęła 54,2 mln PLN przychodów netto w 2018 roku. W analogicznym okresie 2017 roku wyniosły one łącznie 44,4 mln PLN, co oznacza wzrost o 9,8 mln PLN względem 2017 roku (+22,1%). Wzrost ten spowodowały przede wszystkim cztery czynniki: pełen rok działalności czterogwiazdkowego obiektu Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy (przejęcie od kwietnia 2017 roku), otwarcie od kwietnia 2018 roku obiektu Focus Premium Sopot, otwarcie od października 2018 roku obiektu Focus Poznań, bardzo dobre wyniki sprzedażowe obu gdańskich hoteli, hotelu w Łodzi oraz Chorzowie.

Powyższe dane dotyczą dziesięciu hoteli działających pod marką Focus Hotels zlokalizowanych w Bydgoszczy, Gdańsku, Sopocie, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Chorzowie oraz Inowrocławiu o łącznej liczbie 889 pokoi.

Średnie obłożenie pokoi w roku 2018 osiągnęło poziom 65,5% (+3% r/r), a średnia cena pokoju wyniosła 176 PLN netto (+5% r/r). Wskaźnik RevPAR wzrósł o ponad 8 PLN r/r i w 2018 roku, wynosił 115 PLN.

- Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku. W obszarze zainteresowań spółki znajdują się największe miasta Polski - Warszawa, Wrocław czy Kraków, a także miasta mniejsze mające powyżej 100 tysięcy mieszkańców, takie jak Rzeszów czy Toruń. Równolegle do ekspansji krajowej, prowadzimy działania mające na celu zaistnienie sieci poza granicami Polski - na rynku rumuńskim, węgierskim, słowackim i czeskim - mówi Łukasz Płoszyński, Wiceprezes Zarządu Focus Hotels.

Focus Hotels S.A. od kilku lat konsekwentnie stawia na rozwój sieci poprzez pozyskiwanie inwestorów chcących ulokować swoje aktywa w segmencie długoterminowej dzierżawy hotelowej z gwarancją zwrotu z inwestycji.

Spółka planuje otwierać kolejne hotele zarówno w największych polskich miastach takich jak Wrocław i Kraków jak również w mniejszych silnych biznesowo ośrodkach liczących powyżej 100 tyś. mieszkańców.

W październiku 2018 roku został otwarty hotel w Poznaniu oferujący 92 pokoje, a w maju 2019 roku spółka otworzy hotel Focus Premium  Lublin. Będzie to jedenasty hotel sieci, który zaoferuje gościom 76 pokoi oraz nowoczesne zaplecze konferencyjne o powierzchni 350 m2.

W dniu 27.06.2018 r. uzyskano pozwolenie na budowę obejmujące przebudowę obiektu biurowego położonego w Bydgoszczy przy ul. Bernardyńskiej 13 na obiekt hotelowy posiadający 86 pokoi wraz z infrastrukturą hotelową w standardzie trzygwiazdkowym.

Z kolei we wrześniu 2018 roku, rozpoczęła się budowa hotelu Focus Premium w Warszawie, który wyposażony zostanie w 234 pokoje oraz centrum kongresowe o powierzchni 2000 m2.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.