Partnerzy portalu
Grupa Accor i Orbis zwiększy wymagania wobec hodowców kurcząt w Polsce fot. shutterstock

Grupa Accor i Orbis zwiększy wymagania wobec hodowców kurcząt w Polsce

Grupa Accor podpisała europejską Kartę dobrostanu w sprawie kurcząt brojlerów i tym samym – w ścisłej współpracy z dostawcami i producentami mięsa z kurcząt, będzie wymagała realizacji wyższych standardów w europejskim łańcuchu dostaw, w tym w Polsce. Firmy chcące współpracować z hotelami grupy Accor i Orbis będą musiały poprawić warunki hodowli kurcząt przed końcem 2026 roku.

Autor: PropertyNews Data: 05 sierpnia 2019 16:33

Europejskie zobowiązanie w sprawie kurcząt brojlerów jest wynikiem porozumienia pomiędzy szeroko rozumianym przemysłem spożywczym – w tym hotelarskim i restauracyjnym, a organizacjami pozarządowymi skupionymi wokół walki o lepszy dobrostan zwierząt. Celem tego porozumienia jest wdrożenie na fermach drobiu takich standardów, które zapewnią kurczętom warunki jak najbardziej zbliżone do naturalnych. 

W związku z powyższym, do 2026 r., Grupa Accor i Orbis będą wymagać od wszystkich dostawców mięsa z kurcząt spełnienia m. in. następujących wymagań:  
Stosowanie się do wszystkich praw i regulacji UE związanych z dobrostanem zwierząt hodowlanych niezależnie od kraju produkcji; 
Spełnianie lepszych standardów środowiskowych takich jak wprowadzenie maksymalnej gęstości hodowlanej, stosowanie lepszego światła w tym światła naturalnego, polepszenie jakości powietrza, niestosowanie klatek i systemów wielopoziomowych; 
Rezygnacja z ras kurcząt szybkorosnących.

– Podpisanie tych zobowiązań to nie tylko duża odpowiedzialność dla każdego hotelu działającego w sieci Accor, ale i wyraźny sygnał dla branży hotelowej i restauracyjnej w Polsce, że kwestie etyczne i jakość produktów na talerzu nabierają coraz większego znaczenia. Rozpoczęliśmy aktualnie rozmowy z naszymi dostawcami i jestem pewna, że wspólnie wypracujemy rozwiązania, na których być może skorzysta cała branża – tłumaczy Anna Szewczak, zastępca dyrektora działu zakupów grupy Orbis i Accor w Polsce i Krajach Bałtyckich.

– Zawarta w zobowiązaniu rezygnacja z ras szybkorosnących i zmniejszenie gęstości hodowlanej to jedne z kilku elementów, które w znaczący sposób poprawią dobrostan kurczaków. Bardzo cieszymy się, że Grupa Accor i Orbis zdecydowała się przyjąć to zobowiązanie i tym samym przyczynić się do wyznaczania dobrych standardów wśród firm. Jesteśmy przekonani, że konsumenci, których znaczna większość chce poprawy warunków hodowli kurczaków, z wielkim zadowoleniem przyjmą tę dobrą informację – dodaje Maria Madej ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

W ramach planu ciągłego doskonalenia w zakresie dobrostanu zwierząt, Accor i Orbis  już współpracują ze swoimi dostawcami w celu zapewnienia dostaw jajek z wolnego wybiegu (jaja całe i w postaci płynnej). Jak wskazano w najnowszej karcie Zdrowej i zrównoważonej żywności grupy Accor i Orbis, celem jest wdrożenie tego zobowiązania we wszystkich hotelach do końca 2020 r. w krajach, gdzie jest to możliwe do realizacji. 

Z ponad 200 milionami posiłków serwowanych rocznie na całym świecie, Accor jest zaangażowany w oferowanie gościom wysokiej jakości, zdrowej i zrównoważonej żywności, przyczyniając się jednocześnie do transformacji aktualnego modelu rolnictwa i upraw na bardziej odpowiedzialny. Oprócz Karty Zdrowej i Zrównoważonej Żywności, ambicje grupy Accor przełożyły się już na wiele innych inicjatyw: na przykład we Francji, w hotelach marki Sofitel, MGallery i Pullman blisko 100% świeżych owoców i warzyw pochodzi z upraw ekologicznych. 72% hoteli  grupy Accor w Polsce i Europie Wschodniej, kupuje żywność u lokalnych dostawców i producentów a 51% hoteli oferuje eko-certyfikowaną żywność i napoje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.