Grupa Accor podsumowała 2021rok. W ciągu 12 miesięcy sieć podpisała 89 kontraktów, na mocy których nowe hotele wkrótce dołączą do rodziny Accor. Obecnie portfolio grupy tworzy w sumie ponad 1 100 hoteli i 20 marek w 31 krajach od Irlandii po Rosję.
We wschodnio-europejskiej części regionu, która liczy 16 krajów i obejmuje obszar od Krajów Bałtyckich po Bałkany, Accor podpisał w grudniu umowy na uruchomienie 4 hoteli. Zgodnie z nimi w najbliższym czasie grupa otworzy kolejny hotel marki Mövenpick w Chorwacji, tym razem w Zagrzebiu.
W Czechach powstanie pierwszy obiekt znanej z kreatywnego designu marki ibis Styles, zlokalizowany w miejscowości Rožnov pod Radhoštěm. Do Estonii zawita pierwszy w kraju hotel marki „By Mercure” przy lotnisku w Tallinie, który w przyszłości zasili portfolio marki Mercure. Ostatnim z obiektów jest Mercure Concacul Cozieni Retreat Resort, który dołączy do rodziny marki Mercure w Rumunii.
Jednocześnie grupa nieustannie umacnia oraz rozbudowuje sieć w rejonie Europy Wschodniej, czego potwierdzeniem są liczne partnerstwa w Albanii, Chorwacji, Rumunii, Czarnogórze, Mołdawii oraz Węgrzech, poszerzając ofertę noclegową o nowe regiony i interesujące destynacje. W 2021 roku Accor podpisał i otworzył pierwszy Mövenpick w Albanii, pierwszy MGallery w chorwackim Splicie, a także dwa obiekty na Litwie: Magnus Hotel Kaunas, który od wiosny będzie funkcjonował jako ibis Styles Kaunas i Mercure Klaipeda City Centre.
Szczególny wzrost grupa dostrzega w rozbudowie rodziny hoteli ibis z 26 umowami na obiekty należące do marek ibis, ibis budget i ibis Styles. Dynamicznie rozwija się także portfolio marki Mercure wraz z 15 umowami, w tym jedną dotyczącą Mercure Living.
Do hoteli Novotel dołączy 7 nowych obiektów, w tym 2 Novotel Living. Z kolei nowe marki z segmentu ekonomicznego i midscale, jak greet oraz By Mercure, zanotowały 10 kontraktów. Rozwój hoteli klasy premium utrzymał się na wysokim poziomie: 16 umów dla marek Mövenpick, Swissôtel i MGallery, z których 70% to obiekty resortowe.
– Rok 2021, z kulminacją umów podpisanych w grudniu, był fenomenalny dla całego regionu. Accor utrzymał silną pozycję w Europie Północnej, będąc liderem z 39% udziałem w rynku pod względem liczby kontraktów. To powrót na dobre tory po 2020 roku, który także wiązał się ze stabilnym rozwojem dla grupy. Przyszłość wygląda optymistycznie, a nasza mocna oferta odzwierciedla równie mocną wiarę w ożywienie rynku na całym świecie – kwituje Camil Yazbeck, Senior Vice President Development w Accor Northern Europe.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.