Partnerzy portalu
Heart of Hospitality: przyszłość i kulisy pracy w hotelarstwie W nowej rzeczywistości świadomość tego, jak wiele możliwości i szans na rozwój niesie praca w hotelarstwie jest niesamowicie ważna – podkreślają eksperci, którzy wzięli udział w debacie Heart of Hospitality / fot. materiały prasowe

Heart of Hospitality: przyszłość i kulisy pracy w hotelarstwie

W nowej rzeczywistości świadomość tego, jak wiele możliwości i szans na rozwój niesie praca w hotelarstwie jest niesamowicie ważna – podkreślają eksperci, którzy wzięli udział w debacie Heart of Hospitality. Spotkanie, którego pretekstem była międzynarodowa kampania Accor, z udziałem ekspertów z branży, a także sektora edukacyjnego odbyło się w hotelu Sofitel Warsaw Victoria.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 26 listopada 2021 10:25

Bezprecedensowa sytuacja ostatnich miesięcy i nowa rzeczywistość branży hotelarskiej pokazały siłę zespołów i ludzi, którzy je tworzą. Dlatego w tym szczególnym czasie Accor przygotował kampanię Heart of Hospitality, której główną osią są pracownicy i osoby, które każdego dnia dokładają starań, by będąc w hotelu, bez względu na lokalizację, każdy mógł poczuć się jak w domu. 

Polscy bohaterowie kampanii wraz z ekspertami akademickimi spotkali się w piątek w hotelu Sofitel Warsaw Victoria na debacie poświęconej pasji do pracy w hotelarstwie. Wzięli w niej udział: Maciej Majewski, szef kuchni w hotelu Sofitel Warsaw Victoria, Tomasz Schweda, dyrektor hotelu Mercure Kraków Stare Miasto, Barbara Świdrak, Housekeeping Manager w ibis Warszawa Stare Miasto, Wojciech Kęsik, dyrektor hotelu Novotel Warszawa Centrum. Po stronie edukacyjno-akademickiej znaleźli się: dr Piotr Kociszewski, prodziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula oraz Małgorzata Szafoni-Chorbińska, dyrektor Zespołu Szkół nr 3 we Wrocławiu.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Nie wszyscy chcą dzisiaj pracować w hotelu

Największym plusem pracy w hotelarstwie jest brak nudy, nowe wyzwania i szansa na uczenie się czegoś nowego niemal każdego dnia. Nawet po ponad 2 dekadach w zawodzie – zauważył Maciej Majewski. – To także jeden z zawodów, które daje niemal nieograniczone możliwości zwiedzenia świata.

Pomimo wielu możliwości i szans na rozwój kariery, eksperci podkreślają, że bardzo ważne są działania wpływające na zmianę wizerunku pracownika hotelowego.

Nie wszyscy chcą dzisiaj pracować w hotelu ­– stwierdziła Barbara Świdrak. – Dla wielu praca w tej branży kojarzy się wyłącznie z obsługą klienta. Tymczasem w hotelu każdy dzień jest inny. Jest wiele obszarów, w których można się uczyć, wykorzystywać swoje umiejętności i związać swoje życie z hotelarstwem na wiele lat. Dlatego cieszymy się, że mogliśmy poprzez nasze historie powiedzieć, jak wygląda branża od kuchni.

Na potrzebę pokazywania kulisów pracy w zawodzie uwagę zwrócili także eksperci akademiccy, którzy edukują przyszłych hotelarzy.

 Jak podkreślił dr Piotr Kociszewski: dzisiaj zmienia się profil studenta, dla którego turystyka i hotelarstwo coraz częściej nabierają globalnego charakteru i stanowią okno na świat. Storytelling i pokazywanie jak coś działa od kuchni stanowi dzisiaj niesamowitą wartość, szczególnie dla młodych, zainteresowanych przede wszystkim praktycznym wymiarem zawodu.

Wykształcenie zawodowe na wielu rynkach stopniowo odbudowuje się, podnosząc poziom edukacji. Dzięki temu ponownie rozpoczyna swój rozkwit, gwarantując młodym dodatkową szansę zawodowej kariery. 

Dzisiaj rynek pracy jest bardzo chłonny i wiele młodych osób w trakcie edukacji równocześnie pracuje oraz zdobywa doświadczenie, także w sektorze hotelarskim – zauważyła Małgorzata Szafoni-Chorbińska. – Młodzi szukają szans na samorealizację, rozwój i zachowanie balansu między życiem zawodowym a prywatnym. Dlatego tak ważne pokazanie jest, szczególnie rodzicom, że branża hotelarska jest opcją wartą rozważenia.

Hotelarstwo to styl życia i pasja

Jak dodała ekspertka, w ponad 3/4 przypadków decyzję o wyborze zawodu i kariery nastolatków decydują rodzice, dlatego to do nich warto docierać z przekazami edukacyjnymi. O potrzebie synergii działań komunikacyjnych branży hotelarskiej ze szkolnictwem wspominali wszyscy uczestnicy debaty, wskazując na istotność kampanii takich jak Heart of Hospitality.

Hotelarstwo to przede wszystkim styl życia i pasja – podkreśliła Sylwia Pawełczyk-Maśluk, SVP Talent & Culture Northern Europe w Accor. – Każdy z bohaterów naszej kampanii, jak i wszystkie hotelowe zespoły to ludzie z wielkimi sercami do zadań specjalnych. Warto kształcić się w zakresie hotelarstwa, bo także po skończeniu edukacji, przez cały czas każdy może uczyć się nowych rzeczy, zdobywać dodatkowe umiejętności. To zawód dla wszystkich, a przede wszystkim dla tych, którzy lubią ludzi.

To dobry sposób na połączenie pasji do podróży i pracy, co często przeradza się w miłość, także z wzajemnością. Najważniejszy jest ciągły kontakt i relacje z gośćmi, co daje dużą satysfakcję – wyznał Tomasz Schweda. A z kolei Wojciech Kęsik dodał: choć hotelarstwo nie zawsze jest planem, to z pewnością dla każdego stanie się sposobem na życie i to jak przyjemnym sposobem.

W ramach kampanii Heart of Hospitality powstał podcast prowadzony przez Duncana O’Rourke CEO Accor Northern Europe. To także część ogólnoeuropejskiej platformy branżowej o tej samej nazwie, stworzonej by przedstawić historie pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.