Partnerzy portalu
Hotelarze bez złudzeń. Sezon zimowy bez szans na odbicie Hotelarze nie liczą na odbicie w sezonie zimowyn. Nowe limity pogrążą branżę?/fot. shutterstock

Hotelarze bez złudzeń. Sezon zimowy bez szans na odbicie

W grudniu blisko 3/4 hoteli ma mniej niż 30 proc. rezerwacji - informuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. Sezon zimowy bez szans na odbicie.

Autor: PAP Data: 14 grudnia 2021 09:16

W listopadzie hotele odnotowały wyraźnie słabsze wyniki w stosunku do października i poprzednich miesięcy - blisko połowa obiektów nie przekroczyła 40 proc. frekwencji.

Hotelarze bez złudzeń. Sezon zimowy na straty?

Według IGHP, niski poziom rezerwacji to skutek niepewności związanej z epidemią i wstrzymywaniem się z decyzją o wyjeździe na ostatnią chwilę.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Dane dotyczące przyjętych rezerwacji na kolejne trzy miesiące są poniżej oczekiwań przedstawicieli sektora. "W grudniu blisko 3/4 hoteli wskazuje na obłożenie poniżej 30 proc., w tym dwie grupy z równymi udziałami po 23 proc. w zakresach frekwencji 11-20 proc. i 21-30 proc. W styczniu - pierwszym miesiącu ferii zimowych 4/5 hoteli posiada rezerwacje na poziomie nie wyższym niż 20 proc. frekwencji, w tym dominująca (41 proc. obiektów) jest grupa z obłożeniem do 5 proc. W lutym, bardzo podobnie do stycznia, 83 proc. hoteli nie przekracza obłożenia 20 proc., przy czym dominująca grupa poniżej 5 proc. frekwencji stanowi aż 57 proc.".

Sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) Marcin Mączyński, przyznaje, że to bardzo słaby wynik. "Wydawało się, że okresy świąteczno-noworoczny na przełomie grudnia i stycznia oraz ferii w drugiej połowie stycznia i w lutym przyniosą lepsze perspektywy rezerwacji. Tymczasem widoczny jest wyraźnie brak gości wypoczynkowych i krótkie okienko rezerwacyjne" - wskazał.

Obostrzenia grudzień 2021: Nowe limity pogrążą branżę HoReCa

Wzrost zachorowań i zmniejszenie od 1 grudnia limitu dostępności pokoi i funkcji gastronomicznych (z 75 proc. do 50 proc.) dla osób niezaszczepionych spowodowały, że co drugi badany hotel odnotował 20 proc. spadek rezerwacji indywidualnych na grudzień. "W segmencie MICE (konferencje, targi itd. - PAP) wyniki były nieco bardziej zróżnicowane" - wskazał. "W 30 proc. obiektach odwołano co piątą rezerwację, do 40 proc. odwołanych na grudzień rezerwacji przyznało się 14 proc. hoteli, tyle samo obiektów podało 60 proc. odwołanych rezerwacji. Tylko jedna trzecia hoteli, póki co nie straciła żadnej rezerwacji" - podał ekspert.

Zdaniem Marcina Mączyńskiego, obawy branży wynikające z niskiego poziomu zimowych rezerwacji wzmacnia widmo dalszych podwyżek cen towarów i usług w 2022 roku. "Na pytanie, które z czterech grup kosztowych istotnych w działalności hotelowej będą dla nich najbardziej odczuwalne, 93 proc. hotelarzy wskazało na wzrostu kosztów gazu, 58 proc. kosztów energii elektrycznej, dla 40 proc. obiektów koszty wywozu śmieci będą wyzwaniem, a co piąty pytany obawia się wzrostu podatku od nieruchomości" - podał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.