Partnerzy portalu
Hotelarze czekają na biznes oraz rządowe regulacje Joanna Ostrowska

Hotelarze czekają na biznes oraz rządowe regulacje

Goście biznesowi wrócili do miejskich hoteli, ale niepewność spowodowana dalszym rozwojem sytuacji pandemicznej dla branży hotelowej jest szczególnie mocno odczuwalna.

Autor: horecatrends.pl Data: 27 lipca 2021 18:55

Spotkania biznesowe w hotelach

W ubiegłym roku odbyło się w Krakowie zaledwie 1919 spotkań biznesowych, czyli o 77,2 proc. mniej niż w 2019 roku i o 76,5 proc. mniej niż w 2018 roku.

Pandemia spowodowała powrót krakowskiej branży spotkań do poziomu z 2012 roku, kiedy to odnotowano 1855 spotkań i przede wszystkim wpłynęła na ich formułę – połowa spotkań miała charakter wirtualny, 42 proc. stacjonarny (odbyły się w trzech pierwszych miesiącach roku) a 8 proc. wydarzeń odbyło się hybrydowo. Rozkład spotkań w Krakowie w ciągu 2020 roku był determinowany sytuacją pandemiczną na świecie i w Polsce, dlatego nie wykazywał typowych dla branży cech sezonowości. Najwięcej spotkań odbyło się w styczniu i lutym oraz we wrześniu. Mniejsza liczba odnotowanych spotkań w ubiegłym roku skutkowała mniejszą liczbą uczestników - wynika z raportu „Branża spotkań w Krakowie 2020”.

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Jak będzie w tym roku, czas pokaże, ale przedwakacyjne odmrożenie branży hotelowej sprawiło, że goście biznesowi częściowo wrócili do miejskich hoteli. Goście biznesowi stanowią ważną część klientów hoteli miejskich, w których - w przeciwieństwie do resortowych - widać zdecydowanie mniejsze zainteresowanie pobytami. Turystów z zagranicy jest jak na lekarstwo, a rodacy decydują się przede wszystkim na weekendowe wyjazdy.

- Klienci z branży biznesowej to ważny segment naszych działań, ponieważ oprócz jednorazowej rezerwacji większej ilości pokoi, decyduje się oni niejednokrotnie także na wynajem hotelowych przestrzenie konferencyjnych. Ważnym aspektem ich pozyskiwania, co pandemia pokazała szczególnie mocno, jest networking. Aktywność na tym polu pozwoliła nam zorganizować kilka większych wydarzeń, a kolejne planowane są na sierpień, także wrzesień zapowiada się nie najgorzej. Odnotowujemy również rezerwacje na kolejne miesiące. Od momentu ponownego odmrożenia branży systematycznie widać wzrost zainteresowania ofertą - mówi Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie.

Wydarzenia kulturalne

Krakowscy hotelarze sporą nadzieję upatrują także w wydarzeniach, jakie jeszcze w czasie wakacji mają odbyć się w mieście. Mowa m.in. o Festiwalu Muzyki Filmowej czy inicjatywach zaplanowanych w Parku Jordana w ramach Kraków Culture. Noclegu wówczas będą szukać zarówno widzowie, jak i gwiazdy oraz ich zaplecze.

- Problem polega na tym, że wszyscy decyzję o przyjeździe podejmują w ostatnim momencie, a wpływ na nią ma rozwój sytuacji pandemicznej. Rezerwacje są bardzo niepewne. Przed wybuchem pandemii miały one miejsce nawet rok przed wydarzeniami, dziś czasem nawet tylko z kilkudniowym wyprzedzeniem. Jednocześnie zmieniły się zasady rezerwacji. Umowa zawiera gwarancję anulacji bezkosztowej - pełnego zwrotu środków lub przeniesienia rezerwacji na inny termin - w sytuacji wprowadzenia odgórnych ograniczeń. To spora zmiana, ponieważ wcześniej było tak, że rezerwacje dokonywane były nawet z rocznym wyprzedzeniem, a na miesiąc przed dokonywane było ostateczne potwierdzane. Po tym terminie nie było już możliwości bezkosztowej anulacji. Dziś ten okres diametralnie się skrócił. Jednocześnie firmy mają świadomość tego, że rezerwacja jest możliwe nawet na kilka tygodni przed wydarzeniem, co wcześniej praktycznie nie było możliwe - opowiada Joanna Ostrowska. 

Branż hotelarska boi się ograniczeń

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.