Trzeci kwartał 2021 r. przyniósł wzrost popytu. Latem nasz biznes prężnie działał, szczególnie w miejscowościach wypoczynkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach. Sądzimy, że ta tendencja utrzyma się do końca roku. Ludzie bardzo chętnie znowu podróżują - tłumaczy Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.
RevPAR poprawił się w trzecim kwartale o 20 punktów procentowych w porównaniu z drugim kwartałem 2021 r., odzwierciedlając ożywienie obserwowane w okresie letnim. Silny popyt przełożył się na wyższe ceny niż w trzecim kwartale 2019 r. w najatrakcyjniejszych lokalizacjach, takich jak: Francja, prowincje brytyjskie, Zjednoczone Emiraty Arabskie i USA z silnymi hotelami lifestyle’owymi.
Przychody grupy za trzeci kwartał 2021 r. wyniosły 589 mln euro, co oznacza wzrost o 79 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r., tj. –40 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 r. Pozytywny wpływ, wyliczony na 7 mln euro przyniosła pełna konsolidacja grupy hotelowo-lifestyle’owej sbe, przejętej przez Accor w czwartym kwartale 2020 r.
W trzecim kwartale 2021 r. grupa Accor odnotowała przychody w wysokości 589 mln euro, co oznacza wzrost o 79 proc., z czego 94 proc. dla działu HotelServices i 57 proc. dla Hotel Assets & Other.
Dział HotelServices, który obejmuje opłaty od zarządzania i franczyzy oraz usługi dla właścicieli, odnotował 440 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 94 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. i spadek o 42 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 r. Wynik odzwierciedla gwałtowne ożywienie aktywności widziany w lecie.
Dział zarządzania i franczyzy odnotował przychody w wysokości 151 mln euro – to wzrost o 107 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. oraz spadek o 45 proc. w zestawieniu z trzecim kwartałem 2019 r.
Skonsolidowany RevPAR spadł o 37 proc. ogółem w trzecim kwartale 2021 r. w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Wynik odzwierciedla ograniczenia pandemiczne między różnymi krajami. Na południu Europy było to -25 proc.
We Francji wskaźnik ten spadł o 23 proc. Nastąpiła jednak poprawa o ok. 40 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2021 r. Dobre wyniki uzyskano dzięki popularności krajowej turystyki wypoczynkowej napędzanej przez miasta regionalne.
W regionie paryskim RevPAR spadł o 49 proc. Obszar ucierpiał z powodu braku międzynarodowej klienteli. Dopiero we wrześniu ruszyła branża MICE, co zwiastowało powrót biznesu.
W Wielkiej Brytanii RevPAR spadł o 28 proc. Ruch turystyczny był również napędzany przez miasta regionalne – spadek wyniósł -6 proc., przy średnich cenach pokoi wyższych niż w 2019 r. Londyn był bardziej dotknięty – zanotował 51-procentowy spadek.
1 października 2021 Accor stał się większościowym właścicielem nowego podmiotu utworzonego z Ennismore, skupionego na segmencie hoteli Lifestyle.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.