Partnerzy portalu
Hotele Accor notują coraz większy popyt Latem biznes grupy Accor prężnie działał, szczególnie w miejscowościach wypoczynkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach/fot. Accor

Hotele Accor notują coraz większy popyt

Trzeci kwartał 2021 r. przyniósł wzrost popytu. Latem nasz biznes prężnie działał, szczególnie w miejscowościach wypoczynkowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach. Sądzimy, że ta tendencja utrzyma się do końca roku. Ludzie bardzo chętnie znowu podróżują - tłumaczy Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.

Autor: propertynews.pl Data: 29 października 2021 15:34

RevPAR poprawił się w trzecim kwartale o 20 punktów procentowych w porównaniu z drugim kwartałem 2021 r., odzwierciedlając ożywienie obserwowane w okresie letnim. Silny popyt przełożył się na wyższe ceny niż w trzecim kwartale 2019 r. w najatrakcyjniejszych lokalizacjach, takich jak: Francja, prowincje brytyjskie, Zjednoczone Emiraty Arabskie i USA z silnymi hotelami lifestyle’owymi.

Przychody grupy za trzeci kwartał 2021 r. wyniosły 589 mln euro, co oznacza wzrost o 79 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r., tj. –40 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 r. Pozytywny wpływ, wyliczony na 7 mln euro przyniosła pełna konsolidacja grupy hotelowo-lifestyle’owej sbe, przejętej przez Accor w czwartym kwartale 2020 r. 

Hotel, pensjonat, ośrodek wypoczynkowy – szukasz ciekawych ofert inwestycyjnych? Sprawdź PropertyStock.pl

Rosną przychody grupy Accor

W trzecim kwartale 2021 r. grupa Accor odnotowała przychody w wysokości 589 mln euro, co oznacza wzrost o 79 proc., z czego 94 proc. dla działu HotelServices i 57 proc. dla Hotel Assets & Other.

Dział HotelServices, który obejmuje opłaty od zarządzania i franczyzy oraz usługi dla właścicieli, odnotował 440 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 94 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. i spadek o 42 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 r. Wynik odzwierciedla gwałtowne ożywienie aktywności widziany w lecie.

Dział zarządzania i franczyzy odnotował przychody w wysokości 151 mln euro – to wzrost o 107 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. oraz spadek o 45 proc. w zestawieniu z trzecim kwartałem 2019 r. 

Skonsolidowany RevPAR spadł o 37 proc. ogółem w trzecim kwartale 2021 r. w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Wynik odzwierciedla ograniczenia pandemiczne między różnymi krajami. Na południu Europy było to -25 proc.
We Francji wskaźnik ten spadł o 23 proc. Nastąpiła jednak poprawa o ok. 40 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2021 r. Dobre wyniki uzyskano dzięki popularności krajowej turystyki wypoczynkowej napędzanej przez miasta regionalne.

W regionie paryskim RevPAR spadł o 49 proc. Obszar ucierpiał z powodu braku międzynarodowej klienteli. Dopiero we wrześniu ruszyła branża MICE, co zwiastowało powrót biznesu.

W Wielkiej Brytanii RevPAR spadł o 28 proc. Ruch turystyczny był również napędzany przez miasta regionalne – spadek wyniósł -6 proc., przy średnich cenach pokoi wyższych niż w 2019 r. Londyn był bardziej dotknięty – zanotował 51-procentowy spadek. 

1 października 2021 Accor stał się większościowym właścicielem nowego podmiotu utworzonego z Ennismore, skupionego na segmencie hoteli Lifestyle.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.